Viss par preču salīdzināšanas portāliem

Preču salīdzināšanas portāli jeb preču katalogu agregācijas portāli ir iecienīti patērētāju vidū, jo tie ļauj ietaupīt laiku un naudu. Šie portāli ietaupa laiku, jo uzreiz parāda vairāku interneta veikalu piedāvātās cenas konkrētam produktam un tās nav jāmeklē katrā veikalā atsevišķi. Šie portāli ietaupa patērētāju naudu, jo tie sakārto konkrētā produkta cenu dažādos interneta veikalos augošā secībā, tādējādi ļaujot atrast lētāko piedāvājumu.

Šie portāli ir katalogu un sarakstu pēc tematikas zara maksas un bezmaksas sarakstu un informācijas portālos rīku apvienojums. Agregācijas portāli var būt gan bezmaksas, gan maksas, bet visos portālos tiek publicēta informācija par interneta veikaliem un to produktiem.

Preču katalogu agregācijas portālu biznesa modelis ir vienkāršs, taču izdevīgs gan interneta veikaliem, gan pašiem portāliem. Interneta veikali maksā noteiktu komisijas maksu par katru portāla lietotāja klikšķi uz viņa piedāvātā produkta. Vēl viens ienākumu avots preču katalogu agregācijas portāliem ir maksas reklāmas laukumu pārdošana. Bieži vien peļņas maksimizēšanas nolūkos portāli gan iekasē naudu par klikšķiem, gan piedāvā iespēju izvietot maksas reklāmas.

Preču katalogu agregācijas portālu piedāvātie pakalpojumi

Pasaulē populārākie preču katalogu agregācijas portāli piedāvā savus pakalpojumus par maksu. Arī Latvijā populārākais portāls salidzini.lv piedāvā savus pakalpojumus par maksu, bet, tā kā Latvijā šī nozare ir attīstības stadijā, vairāki preču katalogu agregācijas portāli interneta veikaliem piedāvā izvietot preces portālos bez maksas, piemēram, kurpirkt.lv, gudriem.lv un csv.lv. Interneta veikaliem šī ir iespēja iegūt papildus publicitāti un piesaistīt pircējus bez materiāliem ieguldījumiem.

Portāli, kuri piedāvā izvietot preces viņu portālā bez maksas, naudu pelna ar citiem instrumentiem. Papildus preču izvietošanai tiek piedāvāti arī citi, maksas pakalpojumi: izceltās preces un reklāmas baneri.

Preču izvietošana portālā

Galvenais preču katalogu agregācijas portālu piedāvātais pakalpojums ir preču ievietošana portāla datu bāzē. Lai interneta veikals tiktu pievienots preču katalogu agregācijas portāla datu bāzei, ir jāizpilda šādi priekšnosacījumi:

  • iespēja preces iegādāties tiešsaistē;
  • preču cenas norādītas eiro un ar PVN;
  • skaidri un pilnīgi aprakstīts piegādes process un tā izmaksas;
  • preču un piegādes cenas ir reālas un bez papildus piemaksām;
  • norādītas preces apmaksas iespējas un preces apmaksas kārtība;
  • sadaļām, kategorijām un preču nosaukumiem jābūt latviešu valodā;
  • veikala lapā izvietots agregācijas portāla baneris;
  • izveidots kataloga eksporta fails XML formātā;
  • ja XML failā norādīts preču daudzums noliktavā, tad tam jābūt norādītam arī veikala preces apraksta lapā;
  • XML failā viena prece norādīta tikai vienu reizi;
  • XML failā norādītas tikai preces, kuru piegādes termiņi nav ilgāki par 30 dienām.

Par piemēru ir ņemts Latvijā apmeklētākais preču katalogu agregācijas portāls salidzini.lv, bet pēc šī principa darbojas arī citi portāli.

Izceltās preces

Viens no preču katalogu agregācijas portālu maksas reklāmas rīkiem ir izceltās preces. Šis maksas rīks ļauj interneta veikaliem parādīt viņu piedāvātos produktus meklēšanas rezultātu pirmajās vietās, kaut arī tas ir dārgāks par citiem. Parasti preces tiek kārtotas augošā secībā pēc tās cenas. Šādā veidā veikaliem, kuru preces ir dārgākas par citu veikalu piedāvātajām precēm, ir iespēja pievērst uzmanību tieši viņu produktam.

salīdzināšanas portāls kurpirkt.lv

Ekrānšāviņš no preču katalogu agregācijas portāla kurpirkt.lv

Attēlā ir parādīti meklēšanas rezultāti vaicājumam „apple iphone 5 white”. Pirms reālajiem meklēšanas rezultātiem ir divas izceltās reklāmas, vienā no tām tiek reklamēta elektriskā tējkanna, bet otrā Apple iPhone 5 maks. Elektriskā tējkanna nav saistīta ar mobilajiem telefoniem, tādēļ šīs reklāmas atdeve varētu būt diezgan niecīga. Savukārt telefona maka reklāma, kas ir saistīta ar meklēto preci, varētu būt efektīva.

Reklāmas baneri agregācijas portālos

Reklāmas baneri ir interneta mārketinga rīks, kas dod iespēju uzņēmumiem reklamēt viņu piedāvātās preces, pakalpojumus, akcijas un īpašos piedāvājumus lielai patērētāju auditorijai. Reklāmas baneru izvietošana, atšķirībā no izceltajām precēm, ir bieži izmantots mārketinga rīks daudzos populāros portālos, blogos un citās interneta vietnēs. Veikaliem ir iespēja izvietot savus reklāmas materiālus dažādās vietnes vietās, piemēram, lapas augšpusē, lapas sānā, lapas apakšā, kā arī ir iespējami sarežģītāki risinājumi, kā izlecošie logi un slīdošās rindas (skatīt attēlu 2.1.3.).

Preču katalogu agregācijas portāliem šis maksas pakalpojums dod iespēju gūt papildus peļņu, jo šī pakalpojuma cenas ir augstas, salīdzinot ar citiem piedāvātajiem pakalpojumiem. Preču katalogu agregācijas portālus apmeklē patērētāji, kuri ir ieinteresēti iepirkties internetā, salīdzināt preču cenas dažādos interneta veikalos vai arī vienkārši apskatīt preces interneta vidē.

salidzini.lv

Baneru izvietošanas cenu salīdzinājums ar citu populāru portālu cenām

Reklāmas baneru cena par 1000 ekspozīcijām Latvijas populārākajā preču katalogu agregācijas portālā salidzini.lv ir zema, salīdzinot ar populārākajiem ziņu portāliem un lielāko izglītības portālu Latvijā e-klase.lv. Lētāka cena par 1000 ekspozīcijām ir sociālajā tīklā draugiem.lv.

Populārākie preču katalogu agregācijas portāli Latvijā

Līdz ar pirmo interneta veikalu rašanos parādījās arī pirmie preču katalogu agregācijas portāli. Pasaulē ir vairāki patērētāju iecienīti preču katalogu agregācijas portāli, piemēram, Google shopping, PriceGrabber, Nexttag, thefind.

Latvijā preču katalogu agregācijas portāli ir parādījušies salīdzinoši nesen, taču tie strauji gūst arvien lielāku popularitāti. Iecienītākie portāli Latvijā ir salidzini.lv, kurpirkt.lv un gudriem.lv.

Salidzini.lv pēc reitingu kompānijas Alexa datiem ir 20. apmeklētā mājas lapa Latvijas interneta lietotāju vidū. Šobrīd salidzini.lv ir atrodamas 5.1 miljoni preces no 737 interneta veikaliem un lapu vienā dienā apmeklē vidēji 50 tūkstoši unikālo apmeklētāju. Šis portāls piedāvā salīdzināt ne tikai interneta veikalu piedāvāto preču klāstu, bet arī ātro kredītu kompāniju piedāvātos pakalpojumus, kolektīvo iepirkšanās portālu kuponus, OCTA un KASKO apdrošināšanas polises un avio kompāniju piedāvātos pakalpojumus.

Kurpirkt.lv ir Latvijā viens no lielākajiem interneta veikalu preču meklētājiem, kurš savu darbību uzsāka 2007. gada nogalē. Sistēmā ir iespējams atrast vairāk kā 3.5 miljonus preču no nepilniem 1000 Latvijas interneta veikaliem. Sistēmas galvenais uzdevums ir palīdzēt pircējiem atrast, kur var nopirkt viņu interesējošo preci, kā arī salīdzināt šo preču cenas dažādos interneta veikalos Kurpirkt.lv pēc reitingu kompānijas Alexa datiem ir 47 apmeklētākā mājaslapa Latvijas interneta lietotāju vidū. Līdzīgi kā salidzini.lv, arī kurpirkt.lv saviem apmeklētājiem piedāvā salīdzināt ne tikai interneta piedāvāto preču klāstu, bet arī ātro kredītu kompāniju piedāvātos pakalpojumus, OCTA apdrošināšanas polises un kolektīvo iepirkšanās portālu piedāvājumus.

Gudriem.lv ir bezmaksas preču un pakalpojumu cenu salīdzināšanas portāls, kas sniedz iespēju salīdzināt preces un pakalpojumus. Portālā var atrast izdevīgākos piedāvājumus, izmantojot vairāk nekā 20 salīdzināšanas servisus. Gudriem.lv pēc reitingu kompānijas Alexa datiem ir 159 apmeklētā mājas lapa Latvijas interneta lietotāju vidū. Līdzīgi kā salidzini.lv un kurpirkt.lv arī gudriem.lv saviem apmeklētājiem piedāvā salīdzināt ne tikai interneta piedāvāto preču klāstu, bet arī kolektīvo iepirkšanās portālu piedāvājumus, kreditēšanas kompāniju sniegtos pakalpojumus, dažāda veida apdrošināšanas pakalpojumus, labākos ceļojumu piedāvājumus, interneta, televīzijas un mobilo sakaru pakalpojumu sniedzēju piedāvājumus un transporta pakalpojumus.

Populārākie preču katalogu agregācijas portāli ārzemēs

Preču katalogu agregācijas portāli ir populāri arī ārzemēs. Portāls ebizmba.com ir apkopojis 15 populārākos preču katalogu agregācijas portālus ārzemēs pēc unikālo apmeklētāju skaita mēnesī.

Populārāko preču katalogu agregācijas katalogu sarakstā pirmo vietu ieņem Google Shopping, kura aptuvenais unikālo apmeklētāju skaits mēnesī ir 20,5 miljoni, otrajā vietā ir coupons.com ar 20,25 miljoniem unikālo apmeklētāju mēnesī, trešajā vietā atrodas bizrate.com ar 19 miljoniem unikālo apmeklētāju mēnesī. No ceturtās līdz piecpadsmitajai vietai sarakstā ierindojas šādi preču katalogu agregācijas portāli: shopathome.com (18 milj.), slickdeals.com (17.5 milj.), nextag.com (8 milj.), woot.com (7 milj.), shopping.com (6,7 milj.), shopzilla.com (6,5 milj.), shop.com (6 milj.), fatwallet.com (5,5 milj.), pronto.com (4,2 milj.), pricegrabber.com (4 milj.), shoplocal.com (3,5 milj.) un dealnews.com (2 milj.).

Tagadējais portāls Google Shopping tika atvērts 2002. gadā ar tā brīža nosaukumu Froogle. Tās sākotnējais biznesa modelis bija atšķirīgs no šobrīd esošā. Froogle automātiski apkopoja preču cenas no dažādiem interneta veikaliem visā pasaulē, par to neprasot samaksu no veikaliem, bet pelnot naudu tikai no izvietotajām Google Adwords reklāmām. 2012. gada maijā tika mainīts gan biznesa modelis, gan portāla nosaukums. Froogle tika pārsaukts par Google Shopping un biznesa modelis tika nomainīts uz maksas modeli, kurā veikaliem par savu produktu attēlošanu ir jāmaksā.

Šobrīd Google Shopping meklēšanas rezultātu attēlošanā tiek izmantots Cost Per Click jeb maksa par klikšķi modelis. Minimālā samaksa par vienu klikšķi ir 0,01 dolāra cents, taču rezultāti tiek attēloti pēc izsoles principa – kurš sola vairāk, saņem vairāk attēlojumus.

Google Shopping piedāvā tikai dažus filtrus, piemēram, cenu un pārdevēju. Lai atrastu produktu ar specifiskiem parametriem, tie ir jānorāda produkta nosaukumā. Piemēram, ja meklētājs vēlas atrast Apple Iphone 6, pelēkā krāsā ar 32 gigabaitu atmiņu, tad meklēšanas lodziņā jāievada “iphone 6 grey 16gb”. Pēc tam meklēšanas rezultātus, kā redzams attēlā 2.3.1, var sakārtot pēc cenu intervāliem vai apskatīt kāda noteikta pārdevēja piedāvājumu.

Meklēšanas rezultātos tiek iekļauti arī rezultāti no portāla Ebay, tādēļ lietotājiem nepametot lapu ir iespēja salīdzināt interneta veikalu piedāvātās cenas ar Ebay tirgotāju piedāvātajām cenām, kas vēl vairāk atvieglo preču cenu salīdzināšanu.

Shopping.com, kurš populārāko preču katalogu agregācijas portālu sarakstā ar 6,7 miljoniem unikālo apmeklētāju skaitu mēnesī ieņem 8. vietu, piedāvā savus pakalpojumus 5 valstīs: Francijā, Vācijā, Anglijā, Austrālijā, ASV. Shopping.com ir Ebay korporācijas meitas uzņēmums, kurš uzsāka savu darbību 2005. gadā.

Šis portāls no citiem populārākajiem preču agregācijas portāliem atšķiras ar to, ka tas ir specializējies tikai uz 5 valstīm. Šāda pieeja ļauj lietotājiem no dažādām valstīm lietot lapu savas valsts valodā un valūtā, kā arī apskatīt preču piedāvājumus no savas valsts tirgotājiem.

Preču katalogu agregācijas portālu ietekme uz preču noietu internetā

Preču katalogu agregācijas portāli ir populāri interneta lietotāju vidū, par ko liecina šo lapu reitingi pēc apmeklētāju skaita, piemēram, salidzini.lv ir 8 populārākā lapa pēc apmeklējumu skaita Latvijā. Arī citās valstīs preču katalogu agregācijas portāli ir populāri un apmeklēti.

Augsti apmeklētas interneta vietnes ir lielisks reklāmas kanāls interneta veikaliem un reklāmdevējiem. Izvietojot savus reklāmas materiālus un preču katalogus šajos portālos, reklāmdevējiem ir iespēja sasniegt auditoriju, kura ir ieinteresēta pirkt kādu produktu vai veikt produktu cenu izpēti.

Šo portālu piedāvātie pakalpojumi dod iespēju interneta veikaliem iegūt papildus publicitāti, apmeklētājus interneta veikalam un palielināt preču noietu internetā. Interneta veikaliem pievienojoties preču katalogu agregācijas portāliem tajos tiek parādīti visi piedāvātie produkti, kā arī interneta veikala apraksts, logotips un veikala adrese. Ja interneta veikalā piedāvātie produkti būs lētāki nekā citos veikalos, tad cilvēki apmeklēs šo veikalu un veiks pirkumu, šādi palielinot ienākumus.

Preču katalogu agregācijas portālu izmantošanas pienesums, preču noieta internetā palielināšanai, ir atkarīgs no vairākiem faktoriem. Kā tika noskaidrots autora veiktajā aptaujā, būtiskākie faktori interneta veikala izvēlē, no kura iegādāties preci, ir preces cena, veikalu un produktu atsauksmes un piegādes izmaksas.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

UZZINI KĀ NOPELNĪT 100€ JAU ŠOVAKAR!

facebook grupa

Nopelni 150€ vienā vakarā!

totalizatoru bonusu sistēma