Interneta mārketingā tāpat kā tradicionālajā mārketingā potenciālos klientus ir iespējams sasniegt caur vairākiem atšķirīgiem kanāliem. Internetā tiek izdalīti 6 galvenie reklāmas kanāli.

Attēlā varat apskatīt 6 interneta mārketinga galvenos novirzienus un to sīkāku sadalījumu

1e-pasta mārketings

Viens no interneta mārketinga kanāliem ir e-pasta mārketings (e-mail marketing). Šis kanāls ir vēsturiski visvecākais interneta mārketinga rīks. Lai e-pasta mārketings darbotos, ir nepieciešams pievērst uzmanību e-pasta dizainam, saņēmēju listēm un izsūtīšanai. Šis mārketinga veids tiek izmantots gan piedāvājumu izteikšanai uzņēmumiem, gan uzņēmumu saziņai ar patērētājiem.

Lai izmantotu šo mārketinga rīku, ir nepieciešams zināt interneta lietotāju e-pasta adreses. Adreses var iegūt, veidojot savu datu bāzi no esošajiem klientiem vai arī, izmantojot e-pasta mārketinga uzņēmumu piedāvātos pakalpojumus. E-pasta mārketinga lielākā priekšrocība ir lētās izmaksas, salīdzinot ar citiem interneta mārketinga rīkiem un tradicionālo mārketingu.

2Meklētājprogrammu mārketings

Vēsturiski otrais vecākais interneta mārketing rīks ir meklētājprogrammu mārketings (search engine marketing). Meklētājprogrammu mārketings ietver divus rīkus – maksa par klikšķi (Pay Per Click) un interneta vietnes satura optimizāciju (Search Engine Optimisation), mekletājprogrammu rezultātu uzlabošanai. Maksa par klikšķi ir meklētājprogrammu Google, Yandex u.c. piedāvāts maksas pakalpojums, kurš ļauj reklāmdevējiem nokļūt meklēšanas rezultātu augšgalā uz kādu konkrētu atslēgas vārdu. Izmantojot šo rīku, ir iespējams sasniegt precīzu mērķauditoriju. Otrs meklētājprogrammu mārketinga rīks ir vietnes satura optimizācija meklēšanas rezultātu uzlabošanai. Ar šī rīka palīdzību ir iespējams bez maksas iegūt augstus rezultātus meklētājprogrammās, taču ir jāveic dažādas darbības lai vietni padarītu pievilcīgāku meklētājprogrammām.

Lai labāk izprastu atšķirību starp šiem diviem rīkiem tiks aprakstīts piemērs par t-kreklu apdruku. T-kreklu apdrukas nozarē jaunam uzņēmumam būs jāsaskaras ar lielu konkurenci meklētājprogrammu organiskajos rezultātos. Atslēgas vārdiem “t-kreklu apdruka” rezultātu pirmajās vietās atradīsies uzņēmumi, kuri šajā nozarē darbojās ilgāku laiku un ir optimizējuši savus interneta resursus šim nolūkam. Lai optimizētu interneta resursus meklētājprogrammu vajadzībām ir nepieciešamas attiecīgas zināšanas, kā arī ir jāveic patstāvīgs un mērķtiecīgs darbs, lai sasniegtu rezultātu. Uzņēmumiem, kuri nevēlās optimizēt savus interneta resursus vai arī optimizācija ir procesā, par maksu ir iespējams nokļūt meklēšanas rezultātu pirmajās pozīcijās, izmantojot maksa par klikšķi rīku.

Attēlā var apskatīt meklēšanas rezultātus atslēgas vārdiem “t-kreklu apdruka”. Organisko rezultātu pirmajās divās vietās ir t-bode.lv un uzvelckreklu.lv, bet promostars.lv, rollyprint.lv, idejudruka.lv un nrj.lv tiek attēlotas jo izmanto maksas pakalpojumu maksa par klikšķi.

3Sociālo tīklu mārketings

Sociālo tīklu mārketings (social media marketing) ir vēl viens reklāmas kanāls interneta vidē. Šis kanāls ietver trīs galvenos instrumentus: blogu rakstīšanu, dalīšanos ar saturu un, aktīva dalību sociālajos tīklos. Blogu rakstīšana ir veids kā informēt patērētājus par notikumiem, izgudrojumiem un citiem notikumiem kādā nozarē. Uzņēmumi, regulāri publicējot informāciju par aktualitātēm, saistītām ar viņu piedāvāto produktu vai pakalpojumu, var piesaistīt papildus apmeklētāju plūsmu savām interneta vietnēm. Daloties ar noderīgu un aktuālu saturu, ir vēl viens veids kā piesaistīt interneta lietotāju uzmanību savam uzņēmumam.

Aktīvas dalības sociālajos tīklos mērķis ir informēt patērētājus par uzņēmuma produktiem un īpašajiem piedāvājumiem. Sociālo tīklu mārketingu ir iespējams izmantot bez maksas, taču, lai sasniegtu vēlamos rezultātus, uzņēmumi izmanto arī piedāvātos maksas pakalpojumus, piemēram, reklāmas banerus, maksas aptaujas u.c.

Populārākais sociālais tīkls ir Facebook, kuru katru mēnesi apmeklē apmēram 900 miljoni unikālo lietotāju. Otrais populārākais sociālais tīkls ir Twitter, kura unikālo apmeklētāju skaits mēnesī sasniedz 310 miljonus, bet trešais populārākais ir Linkedin ar 255 miljoniem unikālo apmeklētāju mēnesī.

4Tiešsaistes reklāma

Nākamais interneta mārketinga kanāls ir tiešsaistes reklāma (online advertising). Šis kanāls ietver trīs galvenos instrumentus: blogu rakstīšanu, partnermārketingu, reklāmas tīklus. Šis veids ir uz rezultātu balstīts interneta mārketinga rīks, kurā uzņēmums sadarbojas ar partnermārketinga tīklu. Savukārt, reklāmas realizāciju uzņēmums uztic saviem partneriem. Partnermārketings ir efektīvs mārketinga rīks, jo reklāmdevējiem ir jāmaksā tikai par darbību – par klikšķi (cost per click), par reģistrāciju (cost per action) vai par pirkumu (cost per sale).

Reklāmas tīkli ir viens no tiešsaistes reklāmas instrumentiem. Reklāmas tīkli piedāvā reklāmdevējiem publicēt viņu reklāmas materiālus dažādās labi apmeklētās interneta vietnēs, piemēram, Tvnet.lv, Apollo.lv, Spoki.lv.

5Katalogi un saraksti pēc tematikas

 Katalogi un saraksti pēc tematikas (directories and listings) sastāv no pieciem galvenajiem instrumentus: bezmaksas saraksti, maksas saraksti, informācija portālos, produktu apskati un novērtējumi, interneta vietnes popularizēšana ar starpnieku palīdzību. Maksas un bezmaksas saraksti ir veids kā uzlabot interneta vietnes reitingus meklētājprogrammās, kā arī parādīt savu preci vai pakalpojumu patērētājiem. Informācijas ievietošana portālos ir uzņēmuma un produktu reklamēšanas veids, kad uzņēmuma sniegtā informācija tiek publicēta kādā citā interneta vietnē.  Produktu apskati un novērtējumi ir noderīgs interneta rīks, kas ļauj patērētājiem iegūt informāciju par kādu produktu vai pakalpojumu, kā arī tā salīdzinājumu ar alternatīvajiem produktiem vai pakalpojumiem. Interneta vietnes popularizēšana ar starpnieku palīdzību ir interneta mārketinga rīks, kurš kļūst arvien populārāks. Šī instrumenta izmantošana sevī ietver videorullīšu, grafiku, karikatūru veidošanu, dalību sociālajos tīklos un tematiskajos forumos, kā arī vietnes optimizēšanu meklētājprogrammu rezultātu uzlabošanai. Visas iepriekš minētās aktivitātes var veikt bez jebkādiem papildus materiāliem ieguldījumiem.

6Sabiedriskās attiecības

Sabiedriskās attiecības (public relations) sevī ietver trīs interneta mārketinga instrumentus: preses relīzes, rakstu sagatavošanu, baltās grāmatas. Preses relīzes ir uzņēmuma pārstāvju sagatavots ziņojums mediju žurnālistiem un redaktoriem ar mērķi iegūt papildus publicitāti masu medijos. Rakstu sagatavošana ir interneta marketinga veids, kurā uzņēmumi izveido rakstus par savu uzņēmumu un publicē tos dažādos rakstu katalogos. Šādā veidā ir iespējams piesaistīt papildus apmeklētājus savai interneta vietnei, kā arī uzlabot reitingus meklētājprogrammās. Baltās grāmatas ir vispāratzīti ziņojumi un vadlīniju dokumenti noteikta jautājuma risināšanai. Šie dokumenti visbiežāk tiek izmantoti diviem nolūkiem: valdības darbā un uzņēmumu savstarpējās attiecībās.

ATBILDĒT

Please enter your comment!
Please enter your name here