Interneta mārketinga vēsture

0
442

Interneta mārketings ir radies salīdzinoši nesen. Interneta mārketinga pirmsākumi ir meklējami 1993. gādā, kad plašākai auditorijai kļuva pieejams pirmais interneta pārlūks Mosaic. Mārketinga speciālisti pamanīja strauji pieaugošo interneta lietotāju skaitu un saskatīja biznesa iespējas šajā nozarē. Par pirmo plaši pielietoto mārketinga veidu kļuva e-pasta mārketings.

E-pasta mārketingu (e-mail marketing) sākumā izmantoja uzņēmumu savstarpējai piedāvājumu apmaiņai (B2B), bet vēlāk uzņēmumi šo rīku sāka izmantot klientu informēšanai par saviem produktiem un pakalpojumiem (B2C). Mūsdienās šis mārketinga veids sāk zaudēt savu aktualitāti, jo interneta lietotāji, kuri saņem neskaitāmus reklāmas e-pastus, bieži vien ignorē šos piedāvājumus.

twitter1996. gadā interneta lietotājiem tika atvērta pirmā meklētājprogramma Google. Google ļauj lietotājiem meklēt informāciju visā tīmeklī, tādējādi būtiski samazinot patērēto laiku informācijas meklēšanai. 2000. gadā Google nāca klajā ar maksas reklāmas rīku Adwords, kurš ļauj reklāmdevējiem sasniegt interneta lietotājus no visas pasaules, izmantojot konkrētus atslēgas vārdus.

Sākot ar 2003. gadu, tika atvērti vairāki sociālie tīkli, piemēram, Myspace, Facebook, Twitter, Draugiem.lv u.c., kuri strauji guva arvien lielāku popularitāti. Kā liecina nesenais eMarketer pētījums, sociālos tīklus vismaz vienu reizi mēnesī lieto aptuveni 1.73 miljardi no visiem interneta lietotājiem. Sociālie tīkli tiek izmantoti arī kā interneta mārketinga rīks, jo reklāmdevējiem tā ir iespēja sasniegt lielu skaitu mērķētu patērētāju.

Pirmsākumos, kad tehnoloģijas nebija tik attīstītas, reklāmās tika izmantots tikai teksts. Attīstoties tehnoloģijām, mārketinga speciālisti radīja jaunus veidus, kā reklamēt savas preces un pakalpojumus. Šobrīd populāri veidi kā reklamēties internetā ir baneru izvietošana, videorullīšu veidošana un publicēšana, infografiku veidošana, reklāmrakstu pirkšana un izložu organizēšana.