E-pasta mārketings ir epasta izmantošana savu produktu un pakalpojumu reklamēšanā.

Bet labāka epasta mārketinga definīcija būtu: epasta izmantošana lai veidotu attiecības ar saviem potenciālajiem vai esošajiem klientiem. Epasta mārketings ir viens no interneta mārketinga veidiem.

Viens no interneta mārketinga kanāliem ir e-pasta mārketings (e-mail marketing). Šis kanāls ir vēsturiski visvecākais interneta mārketinga rīks. Lai e-pasta mārketings darbotos, ir nepieciešams pievērst uzmanību e-pasta dizainam, saņēmēju listēm un izsūtīšanai. Šis mārketinga veids tiek izmantots gan piedāvājumu izsūtīšanai sadarbības uzņēmumiem, gan uzņēmumu saziņai ar patērētājiem.

Lai izmantotu šo mārketinga rīku, ir nepieciešams zināt interneta lietotāju e-pasta adreses. Adreses var iegūt, veidojot savu datu bāzi no esošajiem klientiem vai arī, izmantojot e-pasta mārketinga uzņēmumu piedāvātos pakalpojumus. E-pasta mārketinga lielākā priekšrocība ir lētās izmaksas, salīdzinot ar citiem interneta mārketinga rīkiem un tradicionālo mārketingu.

E-pasta mārketings daudziem epastu lietotājiem asociējās ar SPAMU, jeb vēstulēm, kuras tiek nosūtītas miljoniem civēku vienlaicīgi un to teksti parasti ir līdzīgi šim: “Gribi _____ (produkta nosaukums) tikai par $ ___! (summa)?”. Taču ir arī pozitīvie e-pasta mārketinga piemēri, kad katra saņemtā epasta saturs ir noderīgs un interesants.

E-pasta mārketinga plusi

Divi lielākie epasta mārketinga plusi ir cena un vienkāršība. Epastu nosūtīšana ir lēts veids kā reklamēt Jūsu uzņēmumu un tā produktus/pakalpojumus salīdzinot ar daudziem citiem mārketinga veidiem. Sagatavot un nosūtīt epastu ir ļoti vienkārši, kā arī ir iespējams saņemt statistiku par nosūtītajiem / atvērtajiem epastiem. Šis digitālā mārketinga veids ir ļoti piemērots jauniem un maziem uzņēmumiem.

Epasta mārketings joprojām ir populārs

Laikmetā, kad reklāmas sfērā strauji popularitāti gūst sociālo tīklu mārketings, e-pasta mārketings nekur nav pazudis. Kā liecina interneta kompānijas HostPapa veiktais pētījums:

  • 94% interneta lietotāji izmanto epastu, kamēr sociālos tīklus lieto tikai 61%
  • 75% pieaugušo interneta lietotāji saka, ka vislabprātāk saņemtu reklāmas materiālus savā epastā
  • Epasta mārketings piedāvā iespēju atteikties no jaunumu saņemšanas
  • E-pasta mārketingā ir iespējams nosūtīt epastus konkrētai mērķauditorijai
  • E-pasta ziņojumiem ir daudz plašāks formatēšanas iespēju klāsts nekā sociālo mediju ziņām
  • E-pasts piedāvā vairāk statistikas un analīzes iespēju, piemēram, atvērto epastu skaitu, atlēcienu līmeni, reklāmguvumus.

Atveriet savu MailerLite bezmaksas e-pasta mārketinga servisa kontu