Kas ir interneta mārketings?

0
386

Interneta mārketinga definīcija interneta tehnoloģiju izglītojošajā vietnē techopedia.com ir skaidrota šādi: „interneta mārketings ir internetā pieejamo rīku izmantošana produktu un pakalpojumu reklamēšanai”.

Dažāda veida reklāmas materiāli, kā, piemēram, baneri, reklāmas raksti, videorullīši u.c. tiek nogādāti cilvēkiem caur interneta vietnēm vai e-pastiem ar mērķi palielināt produkta atpazīstamību vai novirzīt lapas apmeklētājus uz reklāmdevēja vietni. Interneta mārketingam ir vairākas priekšrocības, salīdzinot ar tradicionālo mārketingu (radio, televīzija, laikraksti), piemēram, zemākas izmaksas, kampaņas rezultātu precīza uzskaite, iespēja sasniegt konkrētu mērķauditoriju jebkurā pasaules vietā. Turklāt viss, kas notiek internetā, ir pieejams, neierobežotam interneta lietotāju lokam neierobežoti ilgu laiku.

Reklāmas iespējas interneta vidē ir plašas, kā arī ir iespēja reklamēt savu uzņēmumu, produktu vai pakalpojumu bez maksas. Maksas reklāmas pakalpojumi internetā ir lētāki nekā tradicionālajā mārketingā. Piemēram, lai nosūtītu ziemassvētku apsveikumu saviem klientiem ar tradicionālā mārketinga palīdzību uzņēmumam būs nepieciešams tērēt līdzekļus pastkaršu izveidošanai un to nosūtīšanai pa pastu, bet internetā viena apsveikuma kartiņa var tikt nosūtīta visiem uzņēmuma klientiem par velti vai niecīgām izmaksām. Interneta mārketinga rezultāti ir vieglāk apkopojami, un kampaņu atdeves rezultāti ir mērāmi ļoti precīzi, kas nav iespējams lielākajā daļā no tradicionālā mārketinga veidiem. Zemo izmaksu dēļ internetā var reklamēties arī jauni uzņēmumi, kuriem nav pieejami lieli finanšu līdzekļi.