Kas ir sociālo tīklu mārketings?

0
916

Sociālo tīklu marketings ir sociālo tīklu un platformu izmantošanu sava produkta vai pakalpojuma reklamēšanai. Sociālo tīklu mārketings ir iespējams populārākais interneta jeb digitālā mārketinga veids.

Mūsdienās sociālos tīklus lieto ļoti daudz cilvēki. Un sociālie tīkli ļoti daudz zina par šiem cilvēkiem, jo viņi savos profilos norāda savu personisko informāciju. Sociālie tīkli arī ievāc informāciju par to, kādu informāciju lietotāji patērē, kādus produktus iegādājās interneta vidē. Iepriekš minētie iemesli ļauj reklāmdevējiem sasniegt konkrētu auditoriju, turklāt reklāmas rezultāti ir perfekti analizējami.

Sociālo mediju mārketings tiek izmantots lai sasniegtu mērķauditoriju un:

  • Palielinātu pārdošanas apjomus
  • informētu cilvēkus par jaunumiem un pasākumiem
  • attīstītu jaunus produktus vai pakalpojumus
  • attīstītu uzņēmuma atpazīstamību
  • palielinātu mājaslapas vai bloga apmeklējumu skaitu
  • nodrošinātu klientu apkalpošanas servisu

Kādas ir populārākas sociālo tīklu platformas?

Šobrīd pats populārākais sociālais tīkls, neapšaubāmi, ir Facebook. Populāri ir arī: Twitter, Instagram, Pinterest, LinkedIn, Google Plus+, Tumblr. Par sociālajām vietnēm tiek uzskatīti arī video publicēšanas portāli kā YouTube un Vimeo. Dažādās pasaules vietās ir populāri arī vietējie sociālie tīkli, piemēram, Latvijā tāds ir Draugiem.lv, Krievijā Odnoklassniki.ru, bet Ķīnā – Weibo.

Sociālo tīklu mārketinga plusi:

  • Izmaksas – salīdzinot ar citiem mārketinga veidiem, sociālo tīklu mārketings ir salīdzinoši lēts. Uzņēmuma kontu sociālajos tīklos parasti var izveidot bez maksas, bez maksas var arī publicēt ziņas, reklāmrakstus un linkus uz Jūsu mājaslapu. Ja Jūsu uzņēmums pielieto satura mārketingu, tad ļoti iespējams, ka cilvēki dalīsies ar Jūsu publicētajām ziņām un tās sasniegs lielu auditoriju. Izvēloties maksas reklāmu, Jums ar salīdzinoši nelielām izmaksām būs iespēja sasniegt precizu auditoriju, piemēram, 18-40 gadus jaunas sievietes Ventspilī un tās rādiusā (20km).
  • Auditorijas iesaiste – sociālie tīkli ļauj biznesiem iesaistīties komunikācijā ar savu mērķa auditoriju un veidot ar to interaktīvas attiecības.

Sociālo tīklu mārketinga mīnusi:

  • Laiks – galvenais sociālo tīklu mārketinga mīnuss no uzņēmumu skatu punkta ir tāds, ka tie var patērēt ļoti daudz laika. Sociālo tīklu mārketinga kampaņas nav īslaicīgas, tās būtu jāveic ilgtermiņā. Mazie uzņēmumi, kas visu grib paveikt paši saviem spēkiem, ļoti daudz laiku patērē komunikācijai sociālajos tīklos, jo viņi nevar atļauties algot darbinieku tieši šim amatam, vai pasūtīt šo pakalpojumu kā ārpakalpojumu no kādas digitālā mārketinga aģentūras.
  • Tiešā reklāma sociālajos tīklos nedarbojas – uzņēmumi ar aktivitātēm sociālajos tīklos, protams, vēlas pārdot savus produktus vai pakalpojumus. Bet, tā kā tiešā reklāma sociālajos plašsaziņas līdzekļos vairumā gadījumu tiek ignorēta vai pat kaitina auditoriju uzņēmumiem ir jāizmanto izsmalcinātāki reklāmas veidi sociālajos tīklos.
  • Riski – ņemot vērā tīkla effektu sociālajos tīklos, uzņēmumiem ir jāzina par riskiem. Negatīvs komentārs vai atsauksme, ko veicis klients, bijušais darbinieks vai konkurents (vienalga – patiesa vai nepatiesa) var nopietni kaitēt uzņēmuma reputācijai.