Vai Jums darba intervijā, darba apmācībās, pārdošanas seminārā vai kur citur kāds ir uzdevis šo āķīgo uzdevumu – Pārdod man šo pildspalvu? Ja arī vēl neesat saskāries ar šo uzdevumu, tad agrāk vai vēlāk, ja vēlēsieties kāpt pa karjeras kāpnēm, kāds Jums to uzdos. Un lai izvairītos no panikas un atbildēm “ar to var rakstīt”, apskatīsimies uz pareizāko atbildi uz šo uzdevumu.

Šo jautājumu, visticamāk, viens cilvēks vai darba devējs uzdos Jums tikai vienu reizi, tādēļ tā būs derīga un aktuāla vienmēr un visos gadījumos. Kad pienāks tā diena, kad Jums būs nepieciešams atbildēt uz šo jautājumu, Jūs būsiet gatavi.

Arī man ir nācies atbildēt uz šo jautājumu. Un, protams, es nebiju gatavs. Atbildēju kaut ko līdzīgu “paskat, pildspalva! zilā krāsā! ar to var rakstīt! unikāls modelis, tikai 10 eksemplāri!”. Pavisam nesen pa TV jau otro reizi noskatījos filmu “The Wolf of Wallstreet”. Zīmīgi, ka šī filma beidzās tieši ar epizodi, kur semināra dalībniekiem tika uzdots uzdevums pārdod man šo pildspalvu.

Kādēļ atbilde uz šo uzdevumu ir tik svarīga?

Ja dzirdēsiet šo uzdevumu pirmoreiz, drošvien tas Jums neko neizteiks. Tas liksies kā muļķīgs uzdevums. Bet!

Kad Jūs spēsiet labi atbildēt uz šo jautājumu, Jūs jau būsiet kļuvis par sasodīti labu pārdevēju!

Tieši šī iemesla dēļ, darba devēji joprojām šo jautājumu uzdod darba intervijās. Tas parāda Jūsu radošos piegājienu un cik labs pārdevējs Jūs patiesībā esat (bez tā ko var izlasīt Jūsu CV).

Intervētāji, uzdodot šo uzdevumu, no Jums sagaida atbildes uz šādām četrām pārdošanas prasmēm:

  1. Kā Jūs ievācat informāciju
  2. Kā Jūs atbildat uz saņemto informāciju
  3. Kā Jūs pasniedzat informāciju
  4. Kā Jūs mudinat cilvēkus uz rīcību (pirkumu).

Un ejot uz darba interviju, Jūs drošvien gribat parādīt sevi no labākās puses. Tas nozīmē, ka Jums ir jāparāda sava kompetence katrā no minētajām pārdošanas prasmēm. Ja Jūs to izdarīsiet, intervētājs būs pārsteigts!

Ko tieši Jums jāsaka?

Iztēlosimies, ka esam darba intervijā un uzņēmuma īpašnieks Jums uzdod šo uzdevumu – pārdod man šo pildspalvu.


Intervētājs: Vai Jūs lūdzu varētu pārdot man šo pildspalvu? (pasniedz Jums pildspalvu)

Jūs: (pavirpinot pildspalvu starp īkšķi un rādītājpirkstu) Kad bija pēdējā reize kad Jūs izmantojāt pildspalvu?

Intervētājs: Šorīt

Jūs: Vai Jūs atceraties kāda veida pildspalva tā bija?

Intervētājs: Nē

Jūs: Vai Jūs atceraties kādēļ Jūs izmantojāt šo pildspalvu?

Intervētājs: Jā. Lai parakstītu dažus jaunus klientu līgumus

Jūs: Jāsaka, ka tas ir viens no labākajiem pildspalvas pielietojuma veidiem!
Vai Jūs piekrītat, ka jaunu klientu līgumu parakstīšana ir ļoti svarīgs notikums biznesā? (intervētājs pamāj ar galvu). Vai tad pret šo notikumu nevajadzētu attiecīgi izturēties? Ko es ar to domāju – Jūs parakstāt jaunu klientu līgumus, kas ir svarīgs un nozīmīgs notikums biznesā. Tajā pašā brīdī, Jūs to darāt ar pavisam nenozīmīgu pildspalvu.

Mēs visi uzaugām izmantojot lētās caurspīdīgās pildspalvas, jo ar tām varēja uzrakstīt pērkamo lietu sarakstu veikala apmeklējumam. Bet mēs daudz nedomājām par to, ka ir nepieciešams kaut kas īpašāks svarīgiem notikumiem.

Šī ir pildspalva ir domāta svarīgākiem notikumiem. Šis ir rīks ar kuru Jūs noslēdzat darījumus! Padomājiet par to kā simbolu, kas ļauj pacelt Jūsu uzņēmumu nākošajā līmenī. Jo, kad Jūs sāksiet izmantot attiecīgos rīkus konkrētajam darbam, Jūs veicināsiet darba produktivitāti un tas ļaus Jums parakstīt vairāk jaunu klientu līgumus.

Vai zināt? Šonedēļ desmit kastes ar šādām pildspalvām tika nosūtītas uz Elona Maska (Elon Musk – Tesla u.c. zināmu uzņēmumu dibinātājs) biroju.

Šī ir pēdējā pildspalva, kas man šodien ir palikusi (pasniedziet pildspalvu atpakaļ intervētājam). Tādēļ Jums ir unikāla iespēja to iegādāties. Izmēģiniet to. Ja Jūs nebūsiet ar to apmierināts, es personīgi atgriezīšos pie Jums nākošnedēļ un paņemšu to atpakaļ. Tādā gadījumā tas Jums nemaksās neko.

Ko Jūs teiksiet?

Intervētājs (ar atkārtu žokli): JĀ!


Tas bija vienkārši! Intervētājs – uzņēmuma vadītājs bija apjucis no tik labas atbildes. Kāpēc?

Tādēļ ka tika parādītas visi četras galvenās pārdošanas prasmes:

  1. Uzzināt kad potenciālais pircējs pēdējo reizi izmantoja pildspalvu (informācijas ievākšana)
  2. Uzsvērt pildspalvas pielietojuma nozīmību (atbilde uz saņemto informāciju)
  3. Pārdot ko lielāku par pildspalvu, piemēram, sajūtas (informācijas nodošana)
  4. Piedāvāt nopirkt preci (darījuma noslēgšana)

Vai tas Jums kaut ko izsaka? Jā? Tad labi!

Veltījiet 15 minūtes laika jau šodien, lai praktizētu šo atbildi. Un Jūs būsiet ieguvējs uz visu mūžu!

Kā arī padalieties ar šo rakstu ar saviem draugiem. Tikai pēc tam nebrīnieties, ka viņi Jums centīsies kaut ko pārdot un Jums būs grūti atteikties no šī piedāvājuma.

ATBILDĒT

Please enter your comment!
Please enter your name here