Ar pavasara atnākšanu esmu nolēmis izmēģināt savu laimi kārtējā interneta biznesā. Zinot to, ka kaut ko sasniegt ir iespējams tikai mēģinot, izgāžoties, mēģinot atkal, atkal izgāžoties, bet vienmēr pieceļoties un mēģinot vēlreiz, šoreiz savu roka izmēģināšu zobārstniecības / skaistumkopšanas lauciņā.

smaida fabrika

Tātad mans jaunais projekts ir www.SmaidaFabrika.lv – mājaslapa par zobu balināšanu, kurā var iegādāties arī zobu balināšanas produktus – plāksnītes un kapes. Šobrīd mājaslapai ir izveidota pirmā versija jeb MVP (Minimal Viable Product).

Terminu MVP iemācījos esot biznesa inkubatorā, veicot izpētes darbus DiscoverLatvia biznesa idejai. Termins Minimal Viable Product nozīmē pašu nepieciešamāko lietu izdarīšanu, lai pārbaudītu kādu biznesa ideju.

Manuprāt, ļoti bieža kļūda, jaunajiem uzņēmējiem, ir pārāk ilgs, pedantisks un padziļināts izstrādes process viņu biznesa idejām. Tiek patērēts ilgs laiks lai noslīpētu lietas, par kuru nepieciešamību nemaz nav nekādas pārliecības un pierādījumu, ka tā tiešām ir nepieciešama.

Tādēļ es savus biznesus cenšos sākt no otra gala – veicu sākotnējo izpēti par biznesa idejas aktualitāti un tirgus piesātinātību un ja redzu iespēju, tad izveidoju MVP. Pēctam no cilvēku reakcijām, pieejamās statistikas un atsauksmēm es varēšu saprast, ko vēl ir nepieciešams pievienot produktam/pakalpojumam, lai tas būtu pilnīgs.

Varbūt veiksmīgam biznesam pilnīgi pietiek ar pašu minimumu? Varbūt visas Jūsu galvā esošās spožās idejas par visiem “piekariņiem” un “ekstra fīčām” ir bezjēdzīgas. Tādēļ varbūt labāk ir sākt ar minimālo dzīvotspējīgo produktu no kā tad tiek izdarīti visi pārējie secinājumi?

Te varat izlasīt par 5 iemesliem, kādēļ iestāties kādā no LIAA biznesa inkubatoriem.

Tatad, kā es nonācu līdz biznesa idejai par zobu balināšanas līdzekļu tirdzniecību.

  1. Es pats esmu veicis gan profesionālu zobu balināšanu zobārstniecībā, gan izmantojis mājās zobu balināšanas kapes.
  2. Man paziņām pieder liela zobārstniecība, tādēļ man bija iespēja iegūt kontaktus, kur par vairumtirdzniecības cenām iegādāties zobu balināšanas produktus.
  3. Veicot tirgus izpēti, es atklāju to, ka Latvijā nav iespējams iegādāties profesionālus zobu balināšanas produktus. Instagram uzgāju vienu kontu, kas piedāvā iegādāties Crest zobu balināšanas plāksnītes, bet piedāvājums ir ierobežots un cenas ziņā tās ir līdzvērtīgas SmaidaFabrika piedāvājumam.
  4. Šis bizness, manuprāt, ir ar + karmas punktiem, jo piedāvātie produkti var uzlabot cilvēku dzīves – uzlabot viņu pašvērtējumu un biežāk smaidīt.

Kad biju izlēmis, ka vēlos šo projektu realizēt, ilgi negaidīju un ķēros pie darba. Pastāstīšu Jums soli-pa-solim, kā es nokļuvu līdz pašreizējam gala rezultātām.

  1. Pirmais solis, gandrīz visos nopietnos interneta biznesos, ir domēna iegāde. Lai cik spēcīgi mūsdienās būtu sociālie tīkli, un neapšaubāmi, ka var izveidot veiksmīgu biznesu izmantojot tikai sociālo tīklu kontus, es joprojām uzticos mājaslapai kā biznesa pamatam. Zemāk esošajā attēlā ir redzama mana (kas arī ir diezgan klasiska) filozofija par interneta biznesa veiksmīgu darbību. Mājaslapa ir Jūsu galvenais pārdošanas rīks, bet visi pārējie rīki (sociālie tīkli, Google organiskie un maksas rezultāti, epasta mārketings u.c.) ir tikai palīgrīki, lai aizvestu cilvēkus uz mājaslapu.
    Tātad, veicot pieejamo un jau rezervēto domēnu izpēti, sapratu, ka visi atbilstošie domēna vārdi jau tiek lietoti, tādēļ bija jāzivēlās otrais ceļš – Brenda jeb zīmola veidošana. Tādēļ arī nonācu pie diezgan loģiska (varbūt ne paša oriģinālākā) nosaukuma – SmaidaFabrika.lv. Mājaslapa, kas palīdz cilvēkiem tikt pie labāka smaida!majaslapas apmeklejumi
  2. Otrais solis bija rūpīga konkurentu izpēte. Sapratu to, ka mani galvenie konkurenti ir zobārstniecības, kas piedāvā profesionālus zobu balināšanas pakalpojumus, kas ir dārgi – 200 – 300 eiro. Tādēļ varētu teikt, ka es esmu ļoti labās, gandrīz monopola pozīcijās.
    Konkurentu lapās sapratu, ka viss esošais saturs ir diezgan līdzīgs un samērā īss, tādēļ uzreiz bija skaidrs, ka ir jāizveido liels, visaptverošs raksts par zobu balināšanu.
  3. Ilgi negaidot ķēros klāt pie Zobu balināšanas ceļveža izstrādes. Rezultātā tapa 3000 vārdu garš, visaptverošs raksts par zobu balināšanu. Tajā centos aptvert visu iespējamo, kas nāca prātā. Idejas, protams, smēlos no ārzemju populārākajiem portāliem, paņēmu labāko no daudziem portāliem.
    Šī MEGA raksta galvenais uzdevums pēc pāris mēnešiem ir parādīties Google meklētāja pirmajās lapās ar zobu balināšanu saistītos meklējumos. Šī daļa interneta mārketinga terminos saucās SEO jeb meklētājprogrammu optimizācija. Šobrīd gan ir paveikta tikai puse no nepieciešamā – būs vēl jāpiestrādā pie ārējo saišu izveidošanas.
  4. Ceturtais solis bija produktu atrašana un pievienošana. Kā jau iepriekš minēju, man ir kontakti zobārstniecības nozarē, tādēļ šis solis man bija salīdzinoši vienkāršs. No kontaktiem dabūju pieeju diviem professionāliem zobu balināšanas produktiem, kas līdz šim tika tirgoti tikai zobārstniecībās uz vietas.
  5. Abi šie produkti tirgū ir samērā neilgu laiku un tie internetā praktiski netiek tirgoti, tādēļ tiem bija pieejamas dažas un nekvalitatīvas bildes. To sapratis, es tajā pašā dienā tiku pie abiem produktiem un jau nākamjaā dienā ar šiem produktiem biju pie profesionāla fotogrāfa, kur veicām pusprofesionālu fotosesiju (jo iepriekš nebiju līdz galam noprecizējis, kas man ir nepieciešams)
  6. Nākošais solis bija produktu pievienošana SmaidaFabrika.lv interneta veikalam. Par interneta bāzi izmantoju Woocommerce – visas savas mājaslapas un interneta veikalu veidoju uz WordPress platformas. Gala rezultātā ieguvu divas produktu lapas – Zobu balināšanas plāksnītes un Zobu balināšanas kapes.
  7. Mājaslapas būvniecība tika noslēgta ar sākumlapas izveidošanu. Sākumlapu vēlējos uztaisīt pēc iespējas minimālāku, lai cilvēki skaidri varētu saprast, par ko ir šī mājaslapa.
  8. Protams, daudz laika tika patērēts, lai sakārtotu visus interneta veikala lietošanas noteikumus u.c. info lapas. Centos izveidot mājaslapas dizainu tīru un svaigu (izmantojot atsvaidzonošas krāsas).
  9. Nākošais solis bija Facebook lapas izveidošana un noformēšana. Katrai SmaidaFabrika lapai tika izveidots atsevišķs sociālo tīklu Share attēls ar vienotu dizianu.
  10. GATAVS! Šobrīd jau griežas Facebook reklāmas un tuvākajās dienās piestrādāšu pie jauna satura veidošanas un esošo reklāmu optimizācijas.
    P.S. es notestēju tēmas “performanci” uz 70% pabeigtu, vizuāli nenoformētu Zobu balināšanas ceļvedi, lai saprastu, cik dārgi man izmaksās viens apmeklētājs. UN! Rezultāti bija ļoti iepriecinoši, jo iztērējot 5 eiro es ieguvu 100 mājaslapas apmeklētājus (5 centi par klikšķi). Tas bija labs motivators strādāt tālāk!

Turpmākais darbs saistīsies ar Instagram un Facebook influenceriem, jo, manuprāt, labākais motivators iegādāties šo produktu ir apmierināti klienti un redzami rezultāti, ko ļoti labi varēs sasniegt caur mikroinfluenceriem, kuriem pietiek ar produktu iedošanu uz testu (sākumā pie haizivīm nevērsīšos).

Vai līdz šim es esmu jau kaut ko pārdevis?

Jāāā! Pirmie pasūtījumi jau tika saņemti jau pirmajā nedēļā, kad palaidu Facebook reklāmas! Pēc trīs nedēļām, kopš šis projekts ir palaists, esmu saņēmis jau astoņus pasūtījumus, kas ir ļoti labs rādītājs priekš tik īsa laika posma. Klientiem esmu palūdzis, lai viņi iemūžina balināšanas rezultātus un pēctam šīs bildes, protams, anonīmi varēšu publicēt SmaidaFabrika sociālajos tīklos, kas noteikti palielinās pārdošanas apjomus.

Šobrīd mājaslapā jau ir ievietotas pāris atsauksmes no apmierinātiem klientiem. Dažas no atsauksmēm tika pievienotas vēl lapas izstrādēs stadijā, kad aptaujāju savus draugus par viņu pieredzi ar zobu balināšanas produktiem. Galu galā, lai šos produktus pārdotu, ir vajadzīgas pozitīvas atsauksmes.

Šādi izskatās SmaidaFabrika produkti un mana darba vieta mājās. Drīzumā arī pats publicēšu savus balināšanas rezultātus. Cerams, ka nelikšu citiem justies neērti ar savu žilbinošo smaidu 😀

Tas īsumā, pagaidām viss. Ceru, ka pēc kāda brīža šo rakstu varēšu papildināt ar lieliskiem pārdošanas rezultātiem.

Vēl ceru, ka šāda veida raksts pamudinās arī Jūs pieķerties kādas sen lolotas idejas realizēšanai. Droši, atstājiet komentārus un uzdodiet kādu jautājumu, ja tāds ir radies.

P.S. Visiem šī raksta lasītājiem piešķiru 10% atlaidi zobu balināšanas produktiem ar kodu “SMAIDS”!!!

ATBILDĒT

Please enter your comment!
Please enter your name here