Ja Jūs vēlaties nopelnīt papildus naudu internetā un ārpus tā, tad pirmais uzdevums ir atrast sev piemērotāko peļņas metodi. Lūdzu, ņemiet vērā, ka tāda klikšķināšana uz reklāmām un citas muļķīgas idejas, vajadzētu atmest uzreiz. Starpcitu, es naudu internetā esmu nopelnījis 10 dažādos veidos!

Divi no nopietnākajiem peļņas veidiem, ar kuriem es pats esmu nodarbojies ir tīkla mārketings un partnermārketings. Šajā rakstā centīšos pēc iespējas objektīvāk salīdzināt abus šos mārketinga veidus.

Kas ir tīkla mārketings un partnermārketings?

Partnermārketings

Partnermārketings (angliski – Affiliate marketing) sevī ietver citu kompāniju sniegto pakalpojumu un produktu reklamēšanu, par kuru, pārdošanas gadījumā, tiek saņemta komisjas maksa.

Tīkla mārketings

Tīkla mārketings ir biznesa modelis, kurā uzņēmumi piedāvā ikvienam kļūt par viņu produktu izplatītāju. Parasti šajā biznesa modelī darbojās tīkla, jeb piramīdas princips, kad samaksu par pārdotajiem produktiem ir iespējams saņemt vairākos līmeņos.

Cik daudz var nopelnīt ar tīkla mārketingu un partnermārketingu?

Partnermārketings

Peļņas iespējas partnermārketingā ir neierobežotas. Partnermārketingā, Jūsu peļņa ir atkarīga no Jums pieejamajiem reklāmas kanāliem un to popularitātes.

Tīkla mārketings

Arī tīkla mārketingā peļņas iespējas ir neierobežotas. Jūs varat izveidot savu tīkla mārketinga komandu, kurā ir tūkstošiem cilvēku.

Kā tiek pelnīta nauda ar tīkla mārketingu un partnermārketingu?

Partnermārketings

Kā jau iepriekš tika minēts, partnermārketingā nauda Jums tiek maksāta par to, ka reklamējat citu uzņēmumu produktus. Ja Jums izdodas kādai kompānijai piesaistīt jaunu klientu, kurš iegādājās produktu vai pakalpojumu, tad Jūs par to saņemsiet komisijas maksu. Komisijas maksas apmērs ir atkarīgs no katra partnera, sākot no 1% līdz pat 70% un vairāk.

Partnermārketingā ir vairāki samaksas veidi:

CPA (Cost Per Action) jeb samaksa par rīcību – šajā gadījumā Jums tiks samaksāts (vienreiz vai vairākas reizes, ja tiek abonēts pakalpojums) par to, ja piesaistītais klients veiks pirkumu, vai iegādāsies pakalpojumu.

CPL (Cost Per Lead) jeb samaksa par reģistrāciju – šajā gadījumā Jums tiks samaksāts (vienreiz) par to, ka piesaistītais klients veiks reģistrāciju uzņēmuma mājaslapā.

Revenue share jeb dalīšanās ar peļņu – šajā gadījumā uzņēmums ar Jums dalīsies ar peļņu, kas tiks gūta no Jūsu piesaistītajiem klientiem. Šajā modelī Jūs saņemsiet daļu no summas, ko klients iztērēs pie uzņēmuma (populārākais modelis Totalizatoru un kazino partnerprogramām).

Tīkla mārketings

Tīkla mārketingā naudu ir iespējams nopelnīt vairākos veidos. Peļņas veidi tīkla mārketingā ir ļoti atšķirīgi pie dažādām kompānijām, bet, protams, svarīgākais faktors ir pārdoto produktu vai pakalpojumu apjoms. Komisijas maksājumi par pārdotajiem produktiem, parasti, ir robežās no 5-40%.

Kompānijas, kuras pārdod fiziskus produktus, tīkla mārketinga modeli izmanto lai izveidotu pēc iespējas lielāku pārdevēju tīklu. Parasti, šajos tīklos ir iespējams iekļūt, saņemot ielūgumu no jau esoša šī tīkla dalībnieka. Šis dalībnieks tad kļūst par Jūsu ieteicēju vai sponsoru un pēctam saņems nelielu peļņas procentu no Jūsu pārdošanas apjomiem.

Šeit arī veidojās līmeņu jeb piramīdas struktūra, kurai bieži vien ir negatīva piegarša. Jo lielāku un veiksmīgāku tīklu Jums izdosies izveidot, jo lielāki būs Jūsu ienākumi.

Kāda ir tīkla mārketinga un partnermārketinga speciālista ikdiena?

Partnermārketings

No savas pieredzes, varu teikt, ka partnermārketinga speciālsts pārsvarā strādā ar datoru. Teorētiski, partnermārketingu ir iespējams veikt arī bez datora, bet praksē, partnermārketings pārsvarā tiek veikts internetā.

Partnermārketinga speciālisti attīsta savus interneta kanālus – blogus, mājaslapas, youtube kanālus, Facebook, Instagram profilus lai pēctam šajos interneta resursos izvietotu citu uzņēmumu reklāmas, kurām piesaistot jaunus klientus tiek saņemta komisijas maksa.

Grūtākais uzdevums parnermārketinga speciālsitam ir satura veidošana. Lai padarītu interneta resursus populārus, ir nepieciešams labs saturs, kura izveide parasti ir sarežģīta un laikietilpīga.

Piemērs veiksmīgam partnermārketinga projektam ir šis portāls – epelna.lv. Un kas ir panākumu atslēga? Protams, ka šī portāla saturs, kuru ikdienas lasa vismaz 200 cilvēki.

Tīkla mārketings

Tīkla mārketingā, savu tīklu ir iespējams veidot gan interneta vidē, gan arī ārpus tās, bet vislabākais variants – abās. Tīkla mārketingā Jums ir divi galvenie uzdevumi – pārdot produkciju un piesaistīt jaunus pārdevējus.

Pārdodot uzņēmuma produkciju, parasti, Jūs saņemsiet tūlītēju komisijas maksu, noteiktu % apmērā no kopējās pasūtījuma summas. Pārdošana var tikt organizēta dažādos veido, piemēram, rīkojot prezentācijas, uzrunājot cilvēkus personīgi, reklamējot produktus vai pakalpojumus sociālajos tīklos.

Jaunu pārdevēju piesaistīšana tīkla mārketingā ir ļoti svarīga, iespējams, ka pat svarīgāka par pārdošanu. Veidojot savu tīklu, Jūs saņemsiet komisijas maksājumus arī par Jūsu piesaistīto dalībnieku pārdotajiem produktiem. Un šie cilvēki pēctam ieteiks šo, papildus peļņas iespēju, arī saviem kontaktiem, un Jūsu tīkls augs.

Jaunu pārdevēju piesaistīšana parasti notiek individuālu tikšanos laikā, semināros vai apmācībās, uz reizēm arī interneta vidē.

Cik ātri iespējams sasniegt vērā ņemamus rezultātus (sākt pelnīt naudu)?

Partnermārketings

Partnermārketingā ļoti liels izaicinājums ir dabūt pirmo komisijas maksu. Apmeklējot nozares populārākos forumus, iesācēju sadaļā ļoti populārs temats ir “Cik ilgs laiks Jums pagāja, līdz saņēmāt pirmo komisijas maksājumu?”. Citiem ir nepieciešama viena diena, citiem mēnesis, bet dažiem pat 6 mēneši un vairāk.

Lielākā problēma ir tā, ka iesācēji vienmēr mēģina atrast īsākos ceļus un veidus kā nopelnīt, tā īsti nemaz nestrādājot. Es kādreiz biju viens no viņiem, bet pēc 2-3 gadu muļļāšanās un ļoti viduvēju rezultātu iegušanas es padevos! Es padevos būt slinks un sāku smagi strādāt, veltīt laiku kvalitatīvu materiālu izveidei un nozares specifikas apguvei. Un šobrīd es esmu ļoti priecīgs par savu lēmumu, jo katru mēnesi mani interneta resursi priecē ar labākiem rezultātiem un lielāku peļņu.

Lai izveidotu kvalitatīvus un atpazīstamus interneta resursus, var paiet ilgs laiks. Piemēram, ja izvēlēsieties veidot blogu vai portālu, tad sākumā Jūsu resursa apmeklējums būs apaļa 0. Kamēr tas netiks piepildīts ar kvalitatīvu, Google meklētājam tīkamu saturu, apmeklētājus Jūs varēsiet iegūt ar maksas reklāmu palīdzību vai bezmaksas mārketinga rīkiem interneta vidē, piemēram, ieraksti forumos, publicitāte sociālajos tīklos u.c.

Papildus tam, Jums vēl būs jāizdomā, kā mājaslapas apmeklētājus pārvērst par kāda cita uzņēmuma klientiem. To ir iespējams panākt ar atbilstoša satura veidošanu, CTA (Call To Action) pogām, baneriem, e-pasta kampaņām un citiem rīkiem.

Tīkla mārketings

Tīkla mārketingā pirmo komisiju saņemt ir vieglāk nekā partnermārketingā. It īpaši tad, ja Jūsu uzdevums ir pārdot fiziskus produktus, piemēram, kosmētiku vai tīrīšanas līdzekļus. Jūs varat piedāvāt iegādāties šos produktus saviem draugiem, paziņām vai radiniekiem. Šādā veidā Jūs varat izveidot savu uzticamo pircēju loku, kas Jums jau pirmajā mēnesī var nodrošināt ienākumus. Taču lai šo pircēju loku uzturētu un paplašinātu, būs nepieciešams daudz kontaktēties ar cilvēkiem, nemitīgi piedāvājot produkciju, kas reizēm var būt nepatīkams process, kura laikā tiek sabojātas cilvēcīgas attiecības.

Parasti, tīkla mārketingā visvairāk pelna tie dalībnieki, kuri ir izveidojuši vislielāko tīklu. Jo vairāk cilvēkus Jūs būsiet pierunājis kļūt par tīkla mārketinga dalībniekiem, jo vairāk Jūs pelnīsiet. Ideālā variantā, Jūs vēlaties atrast tādus cilvēkus, kas ieteiks šo biznesa iespēju arī citiem un šādā veidā tiks izveidots milzīgs cilvēku tīkls.

Ja partnermārketingā Jūsu darbs pārsvarā ir ar datoru, tad tīkla mārketingā Jūsu galvenais resurss ir cilvēki. Jums nemitīgi ir nepieciešams kontaktēties ar cilvēkiem, lai pārdotu viņiem produkciju vai pārliecinātu viņus, ka tīkla mārketings ir iespēja papildus nopelnīt arī viņiem.

Kurš no šiem mārketinga veidiem ir piemērots Jums?

Protams, ka atbilde uz šo jautājumu ir atkarīga no katra cilvēka individuāli. Vai Jums patīk un Jūs spējat ilgas stundas pavadīt pie datora? Vai Jums patīk komunicēt ar cilvēkiem? Vai Jūs esat gatavs izkāpt no savas komforta zonas, lai attīstītu savu biznesu? Vai Jūs vēlaties būt viduvējība vai izcilnieks? Gan tīkla mārketingā, gan partnermārketingā, lai sasniegtu rezultātus, būs nepieciešams ieguldīt daudz laiku un, iespējams, arī nervus.

Lasīt šo rakstu angļu valodā: HOW TO MAKE MONEY: AFFILIATE VS NETWORK MARKETING

ATBILDĒT

Please enter your comment!
Please enter your name here