Kas uzņēmumu padara par vienu no vadošajām kompānijām 2019. gadā? Izpētot ienākumus, konsultantu/izplatītāju skaitu, klientu bāzi un zīmola aktualitāti, bija iespējams izveidot šo visaptverošo topu.

Galvenais faktors, kas veido dalījumu, ir uzņēmuma pagājušā gada kopējie ienākumi Dolāros.  Ja kādiem uzņēmumiem ienākumi ir bijuši vienādi, tad izmanto pārējos faktorus, lai sastādītu precīzāku sarakstu.

Dažas kompānijas ir bijušas apritē jau vairākas dekādes, bet citas ir salīdzinoši jaunas.

Izbaudiet!

Raksta izlaišanas laikā ne visām kompānijām šajā sarakstā ir izziņoti to 2017. gada ienākumi, tādēļ tika izmantoti 2016. gada rādītāji.  Jaunajiem uzņēmumiem, kam ir publiskoti 2017.gada statistikas dati, mēs iekļāvām šo informāciju aprakstā. Kad visiem uzņēmumiem būs publiskoti ienākumi par iepriekšējo gadu, mēs atjaunosim šo sarakstu.

Zināšanai, pirms mēs ķeramies pie raksta: tikai tāpēc, ka šīs ir lielākās tīkla mārketinga kompānijas, nenozīmē, ka tās ir arī labākās.

Pievienojoties lielajām kompānijām ir savi plusi un mīnusi, šeit daži, pie kuriem vajadzētu piedomāt.

Plusi:

  • Kompānija tik drīz nebankrotēs;
  • Daudzi cilvēki ir dzirdējuši par šīm kompānijām, tāpēc ir vairāk mārketinga iespēju;
  • Kompensāciju plāns ir visticamāk godīgs, jo tas ir bijis apritē jau kādu laiku(bet šis nav pilnīgi droši)

Mīnusi:

  • Vietējais tirgus var būt pārpildīts ar pārāk daudz konsultantiem, kas neatstāj  daudz vietas tavai izaugsmei;
  • Liela daļa cilvēku jau, iespējams, būs izmēģinājuši šos produktus un tādējādi nebūs ieinteresēti pirkšanā.

Ir svarīgi apsvērt šos un citus faktorus pirms pievienošanās kādai kompānijai un neizdarīt ātrus lēmumus mirkļa iegribas dēļ. Var būt sarežģīti atrast kompāniju, kas ir visvairāk piemērota Tev, iespējams pašas lielākās nav Tev piemērotas, bet kāda nesen izveidojusies ir tieši laikā. Nekad neuzzināsi, ja nepaskatīsies uz visām iespējām.

Šīs ir TOP tīkla mārketinga kompānijas pasaulē:

#KompānijaKategorijaIenākumi2016)
20Team BeachbodyFitness$863 Miljoni
19Rodan + FieldsSkaistumkopšana$1 Miljards
18doTERRALabsajūta$1 Miljards
17Young livingLabsajūta$1 Miljards
16UsanaFitness$1.01 Miljards
15Telecom PlusSaziņa$1.12 Miljardi
14Ambit EnergyEnerģija$1.2 Miljardi
13OriflameSkaistumkopšana$1.4 Miljardi
12JeunesseSkaistumkopšana$1.41 Miljardi
11PrimericaApdrošināšana un finanses$1.52 Miljardi
10MelaleucaLabsajūta$1.75 Miljardi
9Nu skinSkaistumkopšana un labsajūta$2.2 Miljardi
8TupperwareMājas piederumi$2.2 Miljardi
7NaturaSkaistumkopšana$2.86 Miljardi
6InfinitusLabsajūta$3.41 Miljardi
5Mary KaySkaistumkopšana$3.5 Miljardi
4VorwerkMājas piederumi$4.2 Miljardi
3HerbalifeFitness$4.4 Miljardi
2AvonSkaistumkopšana$5.7 Miljardi
1AmwayDažādi$8.5 Miljardi

 

#20 Team beachbody

Salīdzinajumā ar citām kompānijām šajā sarakstā, Team beachbody nav pats iespaidīgākais ienākumu apjoms šajā gadā. 863 miljoni Dolāru 2016.gadā, nav nekāds nieks, bet arī nesniedzas pāri pat vienam miljardam.

Kompanijā tik un tā ir iekļauta sarakstā, pateicoties atpazīstamībai un arvien pieaugošajai popularitātei. Ienākumi ir palielinājušies par 10%, laika posmā no 2015.-2016.gadam.  Kā arī ir vairāk nekā 23 miljoni klientu un gandrīz pus miljons konsultantu.

#19 Rodan + Fields

Rodan + Fields tika atzīts kā vadošais ādas kopšanas produktu ražotājs ASV, 2016.gadā. Kompānijas ienākumi 2016.gadā pārsniedza 1 miljardu, kas ir ievērības cienīgs pieaugums, ņemot vērā, ka 2015.gadā ienākumi bija tikai 639.9 miljoni.

Rodan + Fields vienmēr nav bijusi tīkla mārketinga kompānija. Savu dzīvi tā sāka, kā zīmols, kas savu preci tirgoja augstākās klases lielveikalos. Bet pārgāja uz tīkla mārketinga modeli 2008.gadā.  Atsaucoties uz Forbes, kompānija sāka savu darbību ar 1,350 konsultantiem, 2016.gadā šis skaits bija jau 150,000.

#18 doTERRA

Laiks sacensībām starp ēterisko eļļu tīkla mārketinga kompānijām. Pirmais mūsu sarakstā ir doTERRA, kuras ienākumi pirmoreiz sasniedza 1 miljonu 2015.gadā. Lai gan šī ir jaunāka kompānija nekā Young  Living, doTERRA  ir vairak izplatītāju(2016.gada jūnijā tie bija 3 miljoni). Kā arī kompānija  sūta savas preces uz vairāk nekā 100 valstīm.

Lai arī šī nav pati lielākā kompānija, tā tomēr nokļuva pirmajā vietā sarakstā ar visstraujāk augošajām tīkla mārketinga kompānijām.

#17 Young Living

Nākamā labākā ēterisko eļļu tīkla kompānija ir Young Living, kas ienākums 1 miljonu sasniedza 2016.gadā.

Kopš 2016.gada kompānijai ir 2 miljoni izplatītāju. Zemākās pakāpes izplatītāji, vidēji nopelna 12 dolārus, bet augstākās pakāpes-vairāk kā 1.8 miljonus.

Joprojām ir redzama strauja izaugsme, jo Young Living ienākumi 2017.gadā pārsniedza 1,5 miljardus(bet kā augstāk minēts, šis rādītājs netiek skaitīts, jo ne visas kompānijas ir izziņojušas savus ienākumus).

#16 USANA

USANA ienākumi 2016.gada sasniedza 1.01 miljardu, novietojot to 20.pozīcijā pasaules TOP 100. Kompānija darbojas vairāk nekā 12 valstīs, tai skaitā ASV, Apvienotā karalistē, Jaunzēlandē, Japānā un Beļģijā.

Kompānija iedala tās izplatītājus trīs kategorijās: klienti, pelnītāji un biznesa veicinātāji. 2014.gadā USANA bija vairāk kā 61,000 izplatītāju ASV vien.  Aptuveni 18% no izplatītājiem iekļuva biznesa veicinātāju kategorijā, kamēr lielais vairums bija klienti.

#15 Telecom Plus

Telecom Plus ienākumi Apvienotajā Karalistē bija 1.12 miljardi 2016.gadā. Tā pat kā Ambit Energy, šī kompānija izmanto tīkla mārketinga modeli, piedāvājot elektrības un gāzes pakalpojumus, kā arī mobilos un datu pakalpojumus.

Kaut gan kompānijas ienākumi ir stabili auguši kopš 2011.gada, 2016.gadā bija neliels kritums, elektrības cenu svārstību dēļ. Telecom Plus ir 600,00 biedru un tā nodrošina pakalpojumus 2.3 miljoniem.

#14 Ambit Energy

Ambit Energy ir kompānija, kas apgādā cilvēkus ar gāzi un elektrību un izmanto tīkla mārketinga modeli. Kompānija darbojas dažos ASV reģionos, kur komunālie pakalpojumi tiek regulēri, tādējādi paverot darba iespējas maziem uzņēmumiem.  Kompānija arī darbojas Japānā.

Ambit Energy pirmo reizi 1 miljarda ienākumu slieksni sasniedza 2013.gadā un kopš tā laika ienākumi ir cēlušiem līdz 1.2 miljardiem 2016.gadā. Atpazīstama kā viena no visātrāk augošajām privātajām kompānijām.

#13 Oriflame

Oriflame ir zviedru skaistumkopšanas produktu kompānija, kuras pārstāvji, 2016.gadā, darbojās 60 valstīs, un ienākumi bija virs 1.5 miljardiem. Pēc vairāku gadu ilga finansiālā pagrimuma, 2016.gads bija pirmais gads ilgā laika posmā, kurā ienākumi kāpās.  Pārdošanas apjoms palielinājās par 3%.

Kompānija pašlaik piedzīvo nelielu popularitātes kāpumu noteiktos tirgos, bet konsultantu skaits sarūk. 2016.gadā konsultantu skaits saruka, par 7%, līdz 3 miljoniem. Zīmols darbība ir īpaši ietekmīga Krievijā, Ķīnā un Indijā.

#12 Jeunesse

2015.gadā Jeunesse svinēja savus pirmos ietirgojumus 1 miljarda apmēros, kļūstot par vienu no ātrāk augošajām tīkla mārketinga kompānijām. 2016.gadā ienākumi jau bija palielinājušies līdz 1,4 miljardam, ierindojot Jeunesse top20 pasaules 100 ilgtspējīgāko uzņēmumu sarakstā.

Pretnovecošanas sejas kopšanas produktu kompānija ir aktīva vairāk nekā 88 tirgos visa pasaulē. 2014.gadā kompānijā strādāja aptuveni 28,000 izplatītāju. Augstākās klases izplatītāji, vidēji nopelnīja ap 1,681,110.20 Dolāriem.

Kā arī 2016.gadā Jeunesse novietojās 481.vietā iekš 500 visātrāk augošo privāto kompāniju saraksta

#11 Primerica

Ne visi tīkla mārketinga uzņēmumi fokusējas uz taustāmiem labumiem vais skaistuma produktiem. Primerica ir tiešās pārdošanas uzņēmums, kas piedāvā apdrošināšanu un citus finanšu pakalpojumus. Uzņēmumam bija 1.51 miljardu lieli ienākumi 2016.gadā, kas, salīdzinoši, ir pieaugums par 11%.

Tā kā uzņēmums sniedz apdrošināšanas un finanšu pakalpojumus, tad izplatītāji tiek saukti par licenzētiem mūža apdrošināšanas pārstāvjiem.  2016.gada beigās, kompānijai bija 116,827 pārstāvji, kas ir par 9% vairak nekā iepriekšējā gadā.

2015.gadā Primerica iekļuva Forbes top50 uzticamāko finanšu kompāniju sarakstā.

#10 Melaleuca

Melaleuca, uz labsajūtu tendēta tīkla mārketinga kompānija, 2016.gadā ienākumos sasniedza 1.75 miljardus, kas ir par 31% vairāk, nekā iepriekšējā gadā. Kompānija darbojas vairāk nekā 18 valstīs, ar aptuveni 1.8 miljoniem klientu.

Melaleuca pati sevi neuzskata par tīkla mārketinga kompāniju, ņemot vērā Forbes teikto. Tā savus izplatītājus vairāk redz kā klientus, kas tiek apbalvoti ar atlīdzību, ja piesaista citus cilvēkus kompānijai.

Šāda formula, acīmredzot, ir efektīva, jo kompānija ir, ne tikai finansiāli stabila, bet arī tās dibinātāja un valdes priekšsēdētēja kopējais Net Worth ir ap 1.9 miljardiem, padarot viņu par bagātāko cilvēku Aidaho štatā.

#9 Nu Skin

Nu Skin aizsākumi meklējami ASV 80.gadu vidū, pašlaik tā ir tīkla mārketinga kompānija, kas piedāvā skaistumkopšanas produktus un pretnovecošanas krēmu līniju, un ienākumi 2016.gadā bija 2.2 miljardi.

Lai gan 2016.gadā bija neliels ienākumu kritums salīdzinājumā ar 2015.gadu,kas lielākoties bija valūtas svārstību dēļ. Bet pat ņemot vērā šos zaudējumus, kompānija nodrošināja, ka ienākumi par akcijas pārdošanu pacēlās no 2.25 līdz 2.55dolāriem.

Kompānija pašlaik iesaistās piecos apjomīgos tirgos: Ķīnā, Āzijas ziemeļu daļā, abās Amerikās un Eiropā/vidējos austrumos/Āfrikā. Ķīna, ar 248,000 klientu un 26,625 izplatītāju, ir viens no lielākajiem tirgiem.

#8 Tupperware

Esi pārsteigts, ieraugot Tupperware šajā sarakstā? Nevajag. Ar ienākumiem vairāk kā 2.2 miljardi 2016.gadā, kompānija iekļuva 10.vietā pasaules 100 ilgtspējīgāko uzņēmumu sarakstā.

2017.gada pirmajā ceturksnī, pārdošanas ienākumi bija cēlušies par 6% kompānijai kopumā. Liela daļa nopelnu Tupperware attīstībā, ir tās popularitātei vispasaules tirgos. Piemēram, ienākumi palielinājās par 42% Dienvidamerikā. Kompānija ir pierādījusi savu popularitāti arī Ķīnā, kur ienākumi ir cēlušies par 31%.

Globāli, zīmolam ir vairāk kā 3 miljoni izplatītāju.

#7 Natura

Natura ienākumi 2016.gadā bija 2.86 miljardi. Izveidota un atrodas Brazīlijā, kompānija tika iekļauta Forbes 100 inovatīvāko uzņēmumu sarakstā gan 2013.gan 2014.gadā.

Šai skaistumkopšanas kompānijai ir konsultanti septiņās valstīs: Brazīlijā, Francijā, Argentīnā, Peru, Čīlē, Kolumbijā un Meksikā. Brazīlijā vien konsultantu skaits 2016.gada bija 1,256,000, un 543,000 pārejās valstīs, šis apjoms ir palielinājies par 7% kopš 2015.gada.

#6 Infinitus

Infinitus tirgo 89 dažādus ar veselību saistītus produktus, kas nāk no dažādiem ražotājiem. Ķīnas augu un homeopātiskā medicīna ir kompānijas pamatā.

2016.gadā kompānija ietirgoja 3.41 miljardu. Gadu iepriekš, Infinitus noslēdza darījumu ar Kembridžas Universitāti. 5 gadus ilgstošais darījums,4 miljonu mārciņu vērtībā, lai noteiktu aktivitāti dažās sastāvdaļās, šūnu un molekulu līmenī.

Sākot ar galveno mītni Ķīnā, Infinitus darbojas arī Honkongā, Malaizijā un Taivānā.

#5 Mary Kay

2016.gadā Mary Kay ienākumu apjoms bija 3.5 miljardi un zīmolam ir 3.5 miljoni izlatītāju visā pasaulē.

Tā kā šī ir vairāku līmeņu mārketinga programma, daudzi no šiem pārstāvjiem ir piesaistījuši citus klientus un kāpušies reitingos.

Aptuveni 39,000 sieviešu kompānijā ir neatkarīgas pārdošanas direktores, un ap 600 no tām ir nacionālā mēroga pārdošanas direktores, kas ir augstākais līmenis, ko kāds var sasniegt.

Mary Kate konstanti atrodas kāda no Forbes sarakstiem ar labākajām kompānijām un darba devējiem. 2015.gada beigās tā bija 341.vietā kā labākais darba devējs un 107.vietā kā lielākais darba devējs.

#4 Vorwerk

Vorwek, mājas piederumu kompānija, kas atrodas Vācijā, ir 4 vietā pēc ienākumu daudzuma, kas 2016.gadā bija 4.20 miljardi. Par spīti lielajam ienākumu daudzumam, Vorewerk ir neliels izplatītāju tīkls.

2016.gadā 649,075 cilvēki strādāja kā konsultani. Balstoties uz kompānijas ikgadējajajām atskaitēm, konsultantu daudzums, kas sadarbojas ar zīmolu stabili pieaug.

#3 Herbalife

3. vietā pasaules 100 ilgtspējīgāko uzņēmumu sarakstā ir Herbalife, ar 4.5 miljardu lieliem ienākumiem 2016.gadā Un kompānijas tirgus kapitalizācija bija 6.44 miljardi, padarot šo par tiešās tirdzniecības kompāniju ar visaugstāko tirgus kapitalizācijas rādītāju.

2017.gada sākumā Herbalife ziņoja, ka prognozes par pirmo ceturksni ir pārsniegtas. Tīkla apgrozījums bija vairāk kā 1 miljards gada iesākumā.

2016.gadā Herbalife noslēdza vienošanos ar FTC, lai izvairītos no tā, ka tai tiek piedēvēta piramīdas shēmas sistēma. Šī darījuma ietvaros, kompānijai nācās veikt dažas izmaiņas savos biznesa paņēmienos. Vēl nav zināms vai šīs izmaiņas kompāniju ietekmēs pozitīvi vai negatīvi.

#2 Avon

Nākamā lielākā tīkla mārketinga kompānija pastāv jau labu laiku. Avon ir sākusi savu darbību 1800.gados. Un 2016.gadā tās ienākumi ir 5.7 miljardi. Lai arī šis skaitlis ir sarucis par 7% kopš 2015.gada, tas joprojām nodrošina otro vietu pasaules 100 ilgtspējīgāko uzņēmumu sarakstā.

Balstoties uz kompānijas datiem, vairāk kā 6 miljoni cilvēku tirgo Avon produktus, aptuveni 70 valstīs. CNBC ziņoja, ka Avon konsultantu daudzums ir sarucis par 3% pēdējā 2016.gada ceturksnī un, ka kompānijai ir lieli plāni, lai atkal paplašinātos un attīstītos.

Kompanija cer sākt izmantot tehnoloģijas, tai skaitā sociālos tīklus, lai sasniegtu jaunus klientus un atsvaidzinātu savu paštēlu.

#1 Amway

Amway, kura aizsākumi meklējami 1950.gados, ir viena no pirmajām tīkla mārketinga kompānijām. Tieši šī kompānija iepazīstināja pasauli ar daudzslāņu mārketinga sistēmas konceptu.

Lai arī kompānijai ir gājis visādi, ieskaitot 12%ienākumu kritumu 2015.gadā, tā joprojām saglabā savu titulu kā lielākā un vadošā tīkla mārketinga kompānija.

Kāpēc? Pat ņemot vērā ienākumu kritumu, ienākumi 2015.gadā bija 9.5 miljardi, 2016.gadā ienākumi samazinājās līdz 8.8 miljardiem, bet Amway joprojām ieņēma pirmo vietu Direct Selling News pasaules ilgtspējīgāko uzņēmumu top 100.

Un 2017.gada ienākumi atkal ir nedaudz samazinājušies līdz 8.6 miljardiem, bet šis tik un tā ir daudz lielāks skaitlis kā kompānijai otrajā vietā. Ar šādām summām, nebūs brīnums, ja Amway būs topu augšgalā arī 2019.gadā.

Preču pārdošana nav vienīgā joma, kurā Amway darbojas. Tai ir arī milzīgs izplatītāju tīkls. Precīzi dati nav pieejami, bet kompānija apstiprina, ka tie varētu būt ap vairākiem miljoniem izplatītāju. Amway arī nodarbina 19,000 darbinieku, , kas padara to par 29. lielāko ASV privāto kompāniju,balstoties uz Forbes.

Lai gan kompānijai ir milzīga ietekme ASV, tā nav vienīgā valsts, kurā tiek izplatītas preces. Amway darbojas 100 valstīs, lielākie ienākumi 2016.gadā bija ASV, Ķīnā, Honkongā, Krievijā, Indijā, Malaizijā, Taivānā, Taizemē, Dienvidkorejā un Japānā.

ATBILDĒT

Please enter your comment!
Please enter your name here