Digitālā mārketinga un SEO terminu skaidrojošā vārdnīca

0
126
seo un interneta marketinga termini

Ja Jūs mulsina visi tehniskie vārdi un žargonvārdi, kas tiek izmantoti interneta mārketinga un SEO saturā, tad Jums šī skidrojošā vārdnīca varētu noderēt!

Visi termini ir Angļu valodā, bet paskaidrojums ir latviski. Varat izmantot pārlūku meklēšanas funkciju nospiežot ctrl+f un ievadot meklējamo vārdu!

#

404 – Kļūdas paziņojums kad kādā mājaslapā nav atrasta konkrēta lapa

301 Redirect – Patstāvīga pārmešana no viena URL uz citu URL. 301 redirect bieži vien tiek izmantoti lai nomaskētu parnermārketinga saites.

302 Redirect – pagaidu pārmešana no viena URL uz citu URL.

A

Above The Fold – Mājaslapas daļa, kas ir redzama kamēr tās lietotājs nav sācis skrollēt.

AdSense – Google satura reklāmu platforma kas ļauj mājaslapu īpašniekiem pelnīt naudu izvietojot reklāmas viņiem piederošajās mājaslapās.

AdWords – Google reklāmas tīkls, kas ļauj reklāmdevējiem izvietot reklāmas dažādos Google produktos. Adwords ir Google galvenais ienākumu avots!

Affiliate – kad jūs esat izveidojis sadarbību ar kādu kompāniju vai pakalpojumu sniedzēju. Parasti tas notiek reklamējot viņu produktus vai pakalpojumus savos interneta resursos un par katru pārdoto vienību saņemat komisijas maksājumu

Affiliate Marketing – Jums nepiederošu produktu vai pakalpojumu reklamēšana/mārketings, par kuru Jūs saņemat komisijas maksu no partneriem.

Alexa Rank – Mājaslapu reitings pēc to apmeklējumu skaita. Jo zemāka pozīcija, jo labāk. Ja Jūsu mājaslapa būs 40 pozīcijā, tad tai būs vairāk apmeklētāju par mājaslapu kas atrodas 200 pozīcijā.

Algorithm – Kritēriju kopums kas tiek izmantots lai sarindotu mājaslapas meklētāju rezultātos. Bieži tiek saukts arī par Google Search Algorithm.

ALT Text – ALT tags vai ALT teksts ir neliels HTML kods kas tiek pievienots attēliem. Šis teksts parādās tad, kad Jūs ilgāku laiku paturat nekustīgu peli uz attēla kādā mājaslapā.

Analytics – Analītisko datu apkopojums. Vairums mājaslapu īpašnieki ievāc datus par savu mājaslapas apmeklējumu skaitu, lapu apmeklējumu skaitu, izmantoto ierīču statistiku u.c. rādītājus izmantojot Google Analytics.

Anchor Text – Klikšķināmas hipersaites teksts

Article Spinning – Kad no viena raksta tiek izveidoti simtiem jaunu, unikālu rakstu. Šāda taktika parasti tiek praktizēta Melno SEO kampaņu ietvaros.

Authority – Kopējā mājaslapas autoritāte, kas tiek balstīta uz vairākiem faktoriem, piemēram, popularitāti, apmeklējumu skaitu, ārējo saišu skaitu, sociālo mediju signāliem u.c. Jo populārāka mājaslapa, jo lielāka tās autoritāte.

Authority Site – Autoratīva mājaslapa konkrētā nozarē, kas ir labi attīstīta ar lielisku lietotāju pieredzi un fantastisku saturu.

Authorship – Google Authorship jeb autortiesības ir izmantotas lai identificētu konkrēta satura īpašnieku ar Google+ profila vai Authorship Rich Snippet atzīmi.

Automation – Manuālu darbību automatizācija ar botu palīdzību. Piemēram, lai aizpildītu kādu formu mājaslapā, piereģisytrētos mājaslapā, pievienotu saturu u.c.

B

Backlink – Kad viena mājaslapa norāda uz citu mājaslapu ar hipersaiti

Below The Fold – Mājaslapas saturs, ko lietotāji ierauga tikai tad, kad ir sākuši skrollēt

Black Hat SEO – Agresīvas meklētājprogrammu optimizācijas stratēģijas, kurās bieži vien tiek izmantotas automatizētas programmas un neētiski risinājumi.

Blog – Tiešsaistes pierakstu blociņš, kur cilvēki var dalīties ar savu viedokli par dažādām tēmām.

Blog Network – Vairāku blogu tīkls, kas parasti pieder vienai personai. Šādi tīkli tiek veidoti pēc iespējas diskrētāk ar nolūku manipulēt ar meklētājprogrammu rezultātiem ar hipersaišu palīdzību.

Blogosphere – Blogošanas kopiena

Bot – Datorprogramma kas automātiski komunicē ar internetu, parasti lai automatizētu darbības vai ievāktu datus.

Bounce Rate – Procentuālais mājaslapas apmeklētāju skaits, kas pamet Jūsu lapu neapmeklējuši citas lapas.

Breadcrumbs – Navigācijas celš mājaslapā, kas ļauj Jums redzēt kur, mājaslapas hierarhijā, atrodas lapa kurā Jūs patreiz atrodaties.

Broken Link – Hipersaite kas norāda uz lapu kura vairs neeksistē. Šādā gadījumā Jūs saņemsiet 404 Error paziņojumu

C

Cache – Nodrošina statiskas versijas no dinamiskām mājaslapām lai samazinātu servera noslogojumu, patērēto datu apjomu un palielinātu mājaslapas ielādes ātrumu.

Call To Action (CTA) – vārdi vai pogas, kas aicina lietotājus izdarīt kādu rīcību. Piemēram, nospiest uz hipersaites vai nopirkt produktu.

Canonical – Vēlamā/galvenā lapa, kad vairākām lapām ir ļoti līdzīgs saturs.

Captcha – Uzdevums vai atbilde lai samazinātu spamu. Parasti lietotājiem tiek jautāts aizpildīt kādu attēlu testu vai izpildīt vienkāršu matemātisku uzdevumu.

Cascading Style Sheets (CSS) – Mājaslapu valoda kas tiek lietota lai pievienotu stilus Web elementiem, piemēram, fonta lielumu, krāsu, novietojumu u.c.

Citation – Jūsu biznesa nosaukuma, adrese vai citu rekvizītu pieminēšanas citā mājaslapā ar vai bez hipersaites.

Click Through Rate (CTR) – Procentuāla attiecība starp lietotājiem kas redzēja Jūsu reklāmu un cik no tiem noklikšķināja uz hipersaites. Ja reklāma tika pamanīta 100 reizes un tika veikti 10 klikšķi, tad Jūsu CTR ir 10%.

Cloak – Kad Jūs parādat atšķirīgu saturu meklētājprogrammām un lietotājiem. Parasti meklētājprogrammām tiek parādīta optimizēta mājaslapas versija, bet cilvēkiem pavisam savādāka.

Content Management System (CMS) – Lietotājiem draudzīga satura pārvaldības sistēma, kas ļauj izveidot, menedžet un publicēt saturu tiešsaistē. Piemēram šī mājaslapa tiek darbināta ar WordPress satura vadības sistēmu.

Content Spinning – Kad Jūs izveidojat vienu satura vienību, bet no tās izveidojat vairākas citas versijas, vārdus nomainot ar sinonīmiem.

Conversion – Kad lietotājs veic Jums vēlamo darbību. Tā var būt piereģistrēšanās mājaslapā, e-pasta adreses atstāšana, pirkums u.c.

Conversion Rate – Procentuālais lietotāju skaits kas veica Jums vēlamo darbību. Piemēram, 4 no 10 apmeklētājiem nopirka produktu, tātad konversijas procents ir 40%.

Cookie – Teksta fails kas tiek izmantots interneta pārlūkos vai mājaslapās lai saglabātu datus par lietotājiem un izsekotu Jūsu darbības mājaslapā.

Copywriting – Vārdu izmantošana lai radītu pievilcīgu saturu, kas parasti tiek izmantots lai pārdotu produktus vai pievērstu cilvēku uzmanību.

Cost Per Click (CPC) – Cik daudz Jums būs jāmaksā par vienu klikšķi uz hipersiates pie kāda reklāmņēmēja.

Cost Per Mile (CPM) – Izmaksas par 1000 Jūsu reklāmas rādījumiem.

Crawler – Bots vai programma kas pārmeklē internetu lai atrastu kādus konkrētus datus, piemēram e-pastu adrese. Arī Google izmanto Crawler lai atrastu visas Hipersaites kas norāda uz mājaslapu, lai atrastu saturu, sarindotu mājaslapas meklēšanas rezultātos.

Cross Site Scripting (XSS) – Drošības ievainojamība Web formās kas var tikt izmantota lai iepludinātu nevēlamu kodu vai iegūtu Admin tiesības.

D

Dedicated Hosting – Mājaslapas hostings, kas netiek dalīts ne ar vienu citu. Jums ir serveris, kas apkalpo tikai Jūsu mājaslapu, nedalot resursus ar citām mājaslapām.

Deep Linking – Kad Jūs izveidojat Hipersaiti kas norāda uz kādu mājaslapas iekšējo lapu (jebkuru citu lapu kas nav sākuma lapa).

Disavow – Google Disavow rīks ļauj Jums norādīt Googlei kuras Hipersaites vajadzētu ignorēt veidojot Jūsu mājaslapas reitingu.

DoFollow – Hipersaites kas norāda uz Jūsu mājaslapu, kuru meklētājprogrammas, Crawler un boti var izsekot.

Domain Name – Unikāls nosaukums kas veidots no burtiem, cipariem, zīmēm lai identificētu mājaslapas, Piemēram www.epelna.lv

Downsell – Daļa no pārdošanas funeļa, kad lietotājs ir atteicies pirkt dārgāku produktu. Tad viņam tiek piedāvāts iegādāties kaut ko lētāku.

Dripfeed – Kad Jūs noteiktu laika posmu veicat noteiktu darbību. Piemēram nedēļas laikā izveidojat 70 hipersiates kas norāda uz Jūsu mājaslapu, pa 10 hipersiatēm katru dienu.

Duplicate Content – Kad divām mājaslapām ir vienādi vai ļoti līdzīgi satura vienumi. Šis bija galvenais Google Panda soda saņemšanas iemesls.

E

Ebook – Grāmatas digitālā versija ko var piegādāt vairākos formātos, piemēram, PDF vai Amazon Kindle.

Ecommerce – Elektroniskā komercija ir produktu vai pakalpojumu pārdošana internetā.

Email List – Cilvēku e-pasta adrešu saraksts, kas ir pierakstījušies jaunumu saņemšanai vai iegādājušies Jūsu produktu vai pakalpojumu.

Email Marketing – Tiešā mārketinga forma, kad informācija tiek nogādāta uz cilvēku e-pasta adresēm.

Expired Domain – Ir kā lietoto automašīnu tirgus Domēniem. Izbeigušies domēni iepriekš ir bijuši reģistrēti, bet to īpašnieks nav pagarinājis to lietošanas termiņu.

External Link – Hipersaite mājaslapā, kas norāda uz mājaslapu ar citu Domēnu.

F

Feed – Datu padevējs, kas var darīt dažādas lietas. Piemēram, RSS padevēji tiek izmantoti lai iegūtu informāciju par jaunumiem kādā mājaslapā.

Footprint – Kaut kas, kas ir nemainīgs vairākās mājaslapās. Piemēram, mājaslapas, kas izmanto WordPress CMS sistēmu var tikt atrastas Google meklētājā ievadot atslēgas vārdus “powered by WordPress”.

Funnel – Kad Jūs izvedat savus lietotāju caur iepriekš skaidri nodefinētu ceļu, kurā ir vairāki uzaicinājumi uz rīcību. Piemēram, apmeklē mājaslapu > nopērc produktu > nopērc produktam papildinājumu > pievienojies e-pastu liste ir funelis.

G

Google Bot – Meklētājs bots/Crawler, ko ir izveidojis Google lai apkopotu internetā pieejamo informāciju un parādītu to meklētājā.

Google Bowling – Ar neētiskiem līdzekļiem censties pazemināt konkurentu pozīcijas Google meklētājā. Saukts arī par negatīvo SEO.

Google Dance – Kad mājaslapas pozīcijas Google reitingā nepārtraukti mainās nevis ir stabilas. Šī parādība parasti ir redzama pirmajos mājaslapas pastāvēšanas mēnešos vai pēc hipersaišu veidošanas kampaņām.

Guest Post – Kad Jums tiek piedāvāts publicēt rakstu kādā citā mājaslapā vai blogā. Parasti tas tiek darīts lai izveidotu jaunas Hipersiates, kas norāda uz Jūsu mājaslapu un lai palielinātu Jūsu mājaslapas atpazīstamību un iesaisti.

H

Hacker – Ļoti prasmīgs datorprogrammētājs. Bieži vien hakeri tiek jaukti ar “Cracker”, kuri ir līdzīgi hakeriem, tikai ar sliktiem nodomiem.

Hits – Kopējais Jūsu mājaslapas apmeklētāju skaits. Kad kāds apmeklē Jūsu mājaslapu, tas skaitās viens “Hit”.

HtAccess – Apache web servera konfigurācijas fails kas var tikt izmantots lai izveidotu pārmešanas (redirect), nobloķētu spamerus un palielinātu Jūsu mājaslapas drošību.

Hypertext Markup language (HTML) – Programmēšanas valoda lai izveidotu mājaslapas.

I

Internet Marketing (IM) – Interneta izmantošana lai reklamētu produktus vai pakalpojumus.

Impression – Kad lietotājs apskata Jūsu reklāmas vienību vai mājaslapu

Inbound Link – Hipersaite, kas norāda uz Jūsu mājaslapu.

Income Report – Mājaslapas mēneša ienākumu un izdevumu pārskats, kas parasti tiek veidots lai izsekotu sasniegto un izaugsmi.

Indexed – Kad mājaslapa ir iekļauta Google indeksā.

Internal Link – Hipersaite, kas norāda uz citu lapu Jūsu paša mājaslapā.

K

Keyword – Svarīgs vārds vai frāze ko Jūs gribat optimizēt un iegūt pēc iespējas augstākas pozīcijas Google meklētājā.

Keyword Density – Procentuāls viena atslēgas vārda lietojums lapā salīdzinot ar pārējo tekstu. Ja Jūsu lapā ir 100 vārdi, bet 3 no tiem ir Jūsu vēlamais atslēgas vārds, tad Keyword Density būs 3%.

Keyword Research – Atslēgas vārdu izpēte, lai iegūtu informāciju par meklējumu skaitu, konkurenci u.c. rādītājiem.

Keyword Spam – Kad kāds atslēgas vārds tiek atkārtots lapā vairākas reizes dažādās variācijās lai tādējādi ietekmētu meklētājprogrammas.

Keyword Stuffing – Kad atslēgas vārds vai frāze tiek izmantots nesamērīgi daudz lai palielinātu tā parādīšanās biežumu.

L

Landing Page – Lapa mājaslapā, kurā Jūs vēlaties lai cilvēks nonāk vispirms. Piezemēšanās lapām parasti ir skaidrs aicinājums uz darbību.

Link – Hipersaite no vienas mājaslapas uz citu.

Link Bait – Satura vienība kas tiek izveidota ar mērķi iegūt hipersiates no citām mājaslapām.

Link Building – Kad persona veido hipersaites kas norāda uz viņa mājaslapu vai viņa kontrolētu mājaslapu.

Link Pyramid – hipersaišu kas norāda uz Jūsu mājaslapu struktūra, kas veido pirmaīdas formu, Jūsu mājaslapai atrodoties augšpusē. Piemēram, uz Jūsu mājaslapu norāda 100 hipersaites. Katrām no šīm 100 var būt 200, kas norāda uz tām. Un katrām no šīm 200 var būt 300, kas savukārt norāda uz tām, veidojot piramīdas struktūru.

Link Velocity – Ātrums ar kādu tiek veidotas vai tiek pazaudētas Hipersaites, kas norāda uz mājaslapu.

M

Made For Adsense (MFA) – Mājaslapas, kas ir specifiski veidotas lai ar tām pelnītu no Google AdSense programmas.

Meta Description – Mājaslapas apraksts, kas parādās meklētājprogrammu rezultātos, apzīmēts ar Meta Description tagu mājaslapas Head sekcijas daļā.

Meta Keywords – Atslēgas vārdi kas tiek izmantoti lai palīdzētu noprast meklētājprogrammām par ko šī lapa ir. Google pārstāja izmantot Meta Keywords 1998. Gadā. Mūsdienās laba prakse ir neizmantot tos vispār.

Meta Robots – meta tags, kas ir ievietots mājaslapas Head sekcijā, kas pasaka meklētājprogrammu zirnekļiem vai indeksēt šo lapu.

Meta Tags – meta tagu kolekcija, kas ietver: Meta Title, Meta Description, Meta Keywords un Meta Robots tagus, kas katrs pilda savu funkciju.

Meta Title – Mājaslapas nosaukums, ko var ieraudzīt interneta pārlūkā vai meklētājprogrammu meklēšanas rezultātos.

Monetize – Funkciju pievienošana mājaslapai, lai tā varētu pelnīt naudu. Monetizācijas iespējas ir dažādas, piemēram, baneru izvietošana, partnermārketings, Adsense reklāmu izvietošana, produkta vai pakalpojuma pārdošana.

Money Site – Jūsu galvenā mājaslapa, kuras uzdevums ir ģenerēt ienākumus.

N

Niche – Specifiska niša vai tirgus uz ko Jūs strādāsiet. Šī portāla nišas ir peļņas iespējas internetā un digitālais mārketings.

NoFollow – Tags, kas var tikt pievienots hipersaitēm, kas norāda meklētājprogrammām tām nesekot, tādā veidā nedodot tām nekādu nozīmi meklēšanas rezultātos.

NoIndex – Tags, kas tiek lietots lai pateiktu meklētājprgrammām neindeksēt konkrēto lapu.

O

Offsite SEO – Meklētājprogrammu opimizācijas tehnikas, kas nav saistītas ar izmaiņu veikšanu mājaslapā, piemēram, ārējo hipersaišu veidošana un sociālo signālu palielināšana.

One Way Link – Hipersaite, kas norāda uz kādu mājaslapu, bet nenodrošina hipersaiti atpakaļ.

Online Marketing – Interneta izmantošana lai reklamētu un pārdotu produktus vai pakalpojumus kā partnerim vai biznesa īpašniekam.

Onsite SEO – meklētājprogrammu optimizācijas tehnikas kurās tiek pārveidota mājaslapa.

Opt In – Kad lietotājs pievienojas Jūsu e-pasta listei

Organic Link – Hipersaite kas norāda uz Jūsu mājaslapu, kas izveidojusies dabiskā ceļā, citas mājaslapas īpašniekam to izveidojot.

Outbound Link – Hipersaite mājaslapā, kas norāda uz kādu citu mājaslapu

P

Page Title – Mājaslapas virsraksts no Meta Title taga.

Panda – Google Panda atjauninājums un sodi tika ieviesti 2011. Gada Februārī un to mērķis bija sodīt sliktas kvalitātes mājaslapas un mājaslapas ar duplicētu saturu.

Pay Per Action (PPA) – Reklāmas modelis kurā Jūs maksājat tikai tad, kad ir veikta rīcība, piemēram, nopirkts produkts, saņemta e-pasta adrese vai pirkuma pieteikums.

Pay Per Click (PPC) – Reklāmas modelis kurā Jūs maksājat noteiktu summu par katru veikto klikšķi uz Jūsu reklāmas.

Penalty – Meklētājprogrammu sods var tikt piemērots vadoties pēc algoritma (automātisks noteiktumu kopums) vai manuāli, pēc Jūsu mājaslapas apmeklējuma.

Penguin – Google Penguin atjauninājums  un sodi tika ieviesti 2012. Gada aprīlī lai sodītu mājaslapas ar aizdomīgām hipersaitēm.

PHP – Programmēšanas valoda, zināma arī kā Hypertext Preproccesor. Tā parsti tiek lietota lai izveidotu dinamisku saturu un komunicētu ar datubāzēm.

Plugin – Fails vai kods, kas var tikt viegli pievonots mājaslapai lai pievienotu jaunu funkcionalitāti.

Popunder – Reklāma, baneris vai mājaslapa, kas automātiski parādās zem Jūsu pārlūkprogrammas. Šī tiek uzskatīta par negatīvu reklamēšanās formu.

Popup – Reklāma, baneris vai mājaslapa, kas automātiski izlec virs Jūsu pārlūkprogrammas.

Private Label Rights (PLR) – Licence kas tiek piešķirta digitālajiem produktiem, kas parasti ļauj Jums tos pārveidot, atkārtoti izmantot vai pārdot.

Private Proxies – starpniektīkli, kas nav publiski pieejami un lai tiem piekļūtu ir nepieciešama autorizācija. Privātie tīkli ir daudz drošāki un ātrāki.

Proxies – starpniektīkli ļauj lietotājiem paslēpt viņu IP adresi un palikt anonīmiem interneta vidē. Ir iespējams arī iegūt citas valsts IP adresi.

Public Proxies – starpniektīkli kas ir brīvi pieejami. Parasti tie ir lēni, nedroši un tie tiek dalīti ar tūkstošiem citu lietotāju.

R

Reciprocal Link – Kad Jūs izveidojat hipersaiti uz kādu citu mājaslapu un saņemat hipersiati atpakaļ kā pateicību.

Return On Investment (ROI) – procentuāla’investīciju atdeve. Ja Jūs investējāt 100 eiro un nopelnījāt 140 eiro, tad Jūsu investīciju atdeve ir 40%.

Redirect – Kad Jūs pārmetat lietotāju no vienas lapas uz citu.

Rich Snippet – HTML tagi, kas tiek izmantoti lai atzīmētu specifiskus datus, piemēram, apskatu, apskata reitingu, cenu, adreses, telefona numurus u.c. ko Google šodbrīd izmanto lai precīzi attēlotu meklēšanas rezultātus.

Robots.txt – Robot Exclusion Standart ir teksta fails, kas atrodas mājaslapas saknes direktorijā un tas satur instrukcijas kā botiem, zirnekļiem, un robotiem pārmeklēt Jūsu mājaslapu.

Really Simple Syndication (RSS) – standarta datu sinhronizācijas sistēma, kas tiek izmantota lai piegādātu mājaslapas satura jaunumus vai izmaiņas.

S

Sales Funnel – Funelis vai secīgu darbību kopums, kas ir izstrādāts lai pārliecinātu lietotāju nopirkt Jūsu produktu vai pakalpojumu.

Scrape – Pragramma vai bots kas pārmeklē internetu lai iegūtu datus.

Search Engine Marketing (SEM) – Meklētājprogrammu izmantošana lai reklamētu produktus vai pakalpojumus Jūsu mērķa auditorijai caur SEO vai PPC.

Search Engine Opimization (SEO) – Mājaslapas un stratēģijas optimizācija lai iegūtu pēc iespējas augstākas pozīcijas meklēšanas rezultātos.

Search Engine Results Page (SERP) – Lapa ar meklēšanas rezultātiem, ko Jūs iegūstat pēc atslēgas vārdu ievadīšanas Google.

Shared Hosting – Mājaslapas hostings, kas tiek dalīts ar citām mājaslapām. Servera resursi tiek sadalīti vienādi starp visām mājaslapām, tādēļ mazām lapām tas ir piemērots.

Site Audit – Mājaslapas audita veikšana lai pārliecinātos ka mājaslapa ir optimāla gan lieotājiem, gan meklētājprogrammām.

Site Speed – Cik ātri mājaslapa tiek ielādēta. Jo ātrāk tā lādējās, jo labāk.

Sitemap – Lapa, kas norāda uz visām citām lapām mājaslapā. Šī lapa atvieglo meklētājprogrammu zirnekļu darbu.

Social Bookmark – Hipersiates veids, kas parasti tiek izveidots lietotājam publiski daloties ar Jūsu mājaslapas saturu sociālajos tīklos.

Social Media – Mājaslapa vai aplikācija, kas tiek izmantota lai socializētos, piemēram, Facebook.

Social Media Marketing (SMM) – Sociālo tīklu izmantošana lai reklamētu produktus vai pakalpojumus.

Social Share – Kad lietotājs dalās ar Jūsu mājaslapu sociālajos tīklos. Piemēram, nospiežot like pogu, ievietojot tweetu vai ievietojot to savā Google+ profilā.

Social Signals – Ārpus mājaslapas SEO mērvienība, kas palīdz noteikt mājaslapas popularitāti sociālajos tīklos.

Spider – Bots vai programma kas tiek izmantota lai pārmeklētu internetu u indeksētu datus.

Split Testing – Kad Jūs testējat vairākas mājaslapas versijas lai noskaidrotu kura labāk pilda nepieciešamās funkcijas. Parasti tas tiek mērīts ar investīciju atdevi, konversiju skaitu vai klikšķu skaitu. Jūs varat testēt gan virsrakstus, gan attēlus, gan dizaina variantus u.c.

Subscriber – Kad lietotājs pierakstās Jūsu mājaslapai caur e-pastu listi vai RSS plūsmu, vai pieseko sociālajos tīklos.

T

Target Audience – Cilvēku grupa kas būs ieinteresēta Jūsu produktā vai pakalpojumā, vai blogā.

Traffic – Cik daudz cilvēku apmeklē Jūsu mājaslapu.

Traffic Driving – Mārketinga aktivitātes ar mērķi palielināt mājaslapas apmeklējumu skaitu.

Traffic Generation – Mārketinga aktivitātes ar mērķi palielināt mājaslapas apmeklējumu skaitu.

U

Uniform Resource Locator (URL) – Mājaslapas adrese internetā.

Upsell – Daļa no pārdošanas funeļa, kad lietotājs jau ir kaut ko nopircis. Tad Jūs mēģinat pārdot viņam kaut ko dārgāku.

Usability – Cik viegli lietojama ir Jūsu mājaslapa. Bieži vien, uzlabojot mājaslapas lietojamību palielinās arī konversijas.

User Generated Content (UGC) – Kad lietotāji veido Jūsu mājaslapas saturu pievienojot komentārus, izveidojot jaunu tēmu formuā, augšupielādējot video u.c. Youtube ir labs UGC piemērs.

V

Virtual Private Server (VPS) – Virtuālais privātais serveris parasti tiek darbināts no Windows vai Linux operētājsistēmam un to var izveidot pats. Vairums SEO meistari izmanto VPS lai darbinātu hipersaišu veidošanas programmas bez pārtraukumiem vai lai hostētu mājaslapas.

W

Web 2.0 – Ir pārejas posms interneta vidē, kad mājaslapas no statiska satura pārtapa par interaktīvām, kurās lietotājiem ir iespējams iesaistīties. Šī ir interneta otrā paaudze.

Web Hosting – Pakalpojums, kas ļaus Jums uzglabāt savu mājaslapu un nodrošinās ka tā ir pieejama lietotājiem 24/7.

Webmaster – Mājaslapas īpašnieks

Webmaster Tools – Parasti nozīmē Google Webmaster Tools vai Bong Webmaster Tools, kur Jūs varat iegūt papildus informāciju par Jūsu mājaslapu stāvokli lielākajos meklētājos.

White Hat SEO – Ētisku SEO taktiku izmantošana lai uzlabotu mājaslapas pozīcijas meklētājprogrammās.

Wiki – Mājaslapa kas izmanto lietotāju veidota satura priekšrocības.

WordPress – Popolāra satura vadības sistēma.

X

XML Sitemap – To lapu saraksts, kuras Jūs vēlaties lai meklētājprogrammas atrod izveidots vienkārša XML formātā.

Ceram ka šī skaidrojošā vārdnīca palīdzēs Jums labāk orientēties interneta mārketinga plašumos.

Ja vēlaties lai vēl kāds skaidrojums tiek pievienots sarakstam, dariet to zināmu komentāros.

ATBILDĒT

Please enter your comment!
Please enter your name here