Lidojumi kavējas un tiek atcelti, un nevienu tas vairs nepārsteidz. Tāpat gadās arī reizes, kad kādam neveiksmīgajam tiek pateikts, ka vietu lidmašīnā diemžēl vairāk nav, un nāksies dažas stundas pagaidīt. Ja Tu ceļo regulāri, ļoti iespējams, ka kaut ko no tā esi piedzīvojis arī savu ceļojumu laikā.

Ko darīt šādās situācijās un vai pienākas arī kāda veida kompensācija? Bieži vien pienākas, taču par visu pēc kārtas.

Pirmais, ko der atcerēties – ja ceļojums ir Eiropā vai ar Eiropas aviokompāniju, tad Tu esi
aizsargāts.

Kompensācija no aviokompānijas: Svarīgākais

1. Kas var pieprasīt kompensāciju?

Ikviens, kas ir pircis biļeti var pieprasīt kompensāciju.

Neatkarīgi no tautības un vecuma. Kompensācija pienākas gan Eiropas Savienības pilsoņiem, gan arī cittautiešiem. Un arī zīdainim, tāpat kā pieaugušajiem, pienākas kompensācija pilnā apmērā (250 – 600 eiro, atkarībā no lidojuma attāluma).

Svarīgi – kompensācija no aviokompānijas pienākas arī tajos gadījumos, ja Tev nav ceļojuma apdrošināšana vai tā nesedz šāda veida riskus.

2. Kādi ir noteikumi?

Noteikumi ir ļoti vienkārši.

Ja aviokompānijas vainas dēļ Tavs lidojums kavējas 3 vai vairāk stundas, tiek atcelts mazāk
nekā 2 nedēļas pirms plānotā izlidošanas datuma vai arī Tev tiek liegta iespēja iekāpt lidmašīnā ar atrunu, ka nav brīvu sēdvietu – ļoti iespējams, ka Tev pienākas 250, 400 vai 600 eiro kompensācija.

Kompensācija netiek izmaksāta automātiski. Tā ir jāpieprasa.

Tas attiecas uz sekojošiem gadījumiem:

  • Lidojums ir uz vai no Eiropas;
  • Kavējums vai atcelšana ir aviokompānijas vaina;
  • Ja lidojums ir no valsts, kas atrodas ārpus Eiropas, tad lidojumam ir jābūt ar Eiropas
    aviokompāniju;
  • Tas notika pēdējo 3 gadu laikā.

Eiropa šajā gadījumā nozīmē visas Eiropas Savienības dalībvalstis, Islande, Norvēģija un Šveice.

3. Cik liela kompensācija pienākas?

Kompensācijas apjoms ir fiksēts, un tas ir atkarīgs no lidojuma attāluma.

Kompensācijas apjoms nav atkarīgs no biļetes cenas. Tu vari iegūt 400 eiro kompensāciju arī tad, ja biļete maksāja tikai 40 eiro.

  • 250 eiro – ja lidojuma attālums ir līdz 1500 kilometriem (1-2 stundas gari lidojumi);
  • 400 eiro – ja lidojuma attālums ir līdz 1500 – 3500 kilometri;
  • 600 eiro – ja lidojuma attālums ir lielāks nekā 3500 kilometri.

Jo tālāks ir lidojums, jo lielāka kompensācija pienākas.

4. Kā pieprasīt kompensāciju no aviokompānijas?

Viens no variantiem ir rakstīt aviokompānijai un mēģināt to nokārtot pašu spēkiem.
Vienkāršāks un ātrāks variants – ļaut kādam pieredzējušākam to izdarīt Tavā vietā. Latvijā ar to nodarbojas uzņēmums Refundor.

Kompānijas speciālisti runā arī latviešu un krievu valodā. Par šo juridisko pakalpojumu Refundor ietur 25% no summas. Ja gadījumā izrādās, ka kompensācija tomēr nepienākas, par pakalpojumu nav jāmaksā vispār necik. Ja nav kompensācijas, tad nav arī jāmaksā.

Aizpildi pieteikumu mājas lapā refundor.com, paraksti pieteikumu un gaidi kompensāciju savā kontā. Gaidīšana parasti aizņem aptuveni 3 mēnešus.

ATBILDĒT

Please enter your comment!
Please enter your name here